מה בישלו השפים הצבאיים ביום מערך המזון? קבלו טעימה

חצי שנה אחרי הקמת מערך המזון, נערך לראשונה יום שלם שמוקדש אך ורק לשפים הצבאיים. מאוכל אסייתי ועד טבעוני - שפים משמונה נציגויות בצה"ל הציגו את היכולות הקולינריות שלהם. כך זה נראה

30.11.17
אלעד רוטבאום, מערכת אתר צה"ל

"הצבא צועד על קיבתו" הוא משפט המדגיש עד כמה חשוב הערך התזונתי והמזון שאותו מקבל הלוחם לפני פעילות בשגרה ובזמן מלחמה. חצי שנה אחרי שהוקם מערך המזון, ערכו בשבוע שעבר יום שלם שמוקדש לשפים הצבאיים.

ליום החגיגי, שהתקיים בהיכל התרבות ביד בנימין, הוזמנו כלל השפים, אשר חשפו את היכולות הקולינריות המיוחדות שלהם - לפי נושאים שנקבעו מראש: שפים מפיקוד המרכז הכינו דגים, בפיקוד הדרום אוכל אסייאתי, בפיקוד העורף בישלו מרקים, בזרוע היבשה הציגו מענה לטבעונים, בזרוע האוויר בחרו באוכל מהיר, בזרוע הים הציגו ממולאים שונים והשפים של חיל המודיעין הכינו מגוון שייקים ומשקאות.

"חלק מהם הציגו את המענה לטבעונים, לצמחונים ולחולי צליאק, ולכל נציגות היה דוכן משלה", תיארה ראש מדור איתור ופיתוח קולינרי באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, רס"ן יפית אדרי, "כל נציגות הביאה את הסגנון שלה וזה היה מעורר גאווה".

"ניתן היה לראות בבירור כמה התפקיד של השף חשוב", היא הדגישה, "כל האירוע הוא על מנת להעצים את התפקיד, וזו אפשרות לגלות עד כמה השפים הצבאיים הם יצירתיים ומוכשרים, ואיזה שפע יש במטבח הצבאי".