הגששים ומשפחותיהם ביום מיוחד

להכשרה הייחודית של הגששים יש כעת תוספת מיוחדת: יום חווייתי בנושא הגנה על הטבע ביחד עם המשפחות, במסגרת מיזם "צבא ההגנה לטבע"

06.09.17
מערכת אתר צה"ל

התפקיד של הגששים בצה"ל הוא מיוחד במינו, וכך גם הכשרתם. אחד מאירועי השיא אותם עוברים הגששים לעתיד הוא שבוע "גשש שומר טבע", בו הם נחשפים לתכנים רבים על הטבע, ואפילו לומדים לזהות עקבות של בעלי החיים שחיים במרחב פעולתם.

כחלק משבוע זה, ועל מנת להעצים את ההשפעה של התכנים המועברים, הוחלט לערוך יום שבו יוכלו גם משפחותיהם של הגששים לעבור פעילויות והרצאות שיעשירו את הידע שלהם בהגנת הסביבה ושמירה על הטבע.

היום (שלישי) התקיים לראשונה יום כזה, במסגרת מיזם "צבא ההגנה לטבע". במהלכו ביקרו הגששים עם משפחותיהם בתחנה לחקר ציפורים בירושלים, ערכו סיור קצר בבית המשפט העליון וקינחו בביקור בגן החיות התנ״כי ובפעילות משותפת להורים ולילדים.

"צבא ההגנה לטבע – מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם", הוא מיזם משותף של צה"ל, החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים, שמטרתו להוביל מפקדים וחיילים לאחריות ומעורבות פעילה לשמירה על ערכי הטבע, הנוף והמורשת, שבסביבתם, ובמרחב הפעילות של יחידות צה"ל. המיזם הינו בהובלת חיל הטכנולוגיה והאחזקה, וכיום לוקחות בו חלק 40 יחידות שונות בצה"ל.