הנה הדברים שצריך לדעת כדי לתדלק

באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה פיתחו מנגנוני אבטחה חדשים שיילחמו בתופעת גניבות הדלק מרכבי צה"ל. אז איך זה עובד? כל הפרטים

12.09.17
אלעד רוטבאום, מערכת אתר צה"ל

על מנת לייצר מעגל אבטחה נוסף למניעת גניבות דלק בצה"ל, פיתחו באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה קודן חדש בו יהיו חייבים להשתמש נהגים כדי לתדלק.

הפתרון החדש אומנם פשוט - אך צפוי להוריד בעשרות אחוזים את אירועי הגניבות: מעתה, כשיתדלקו בעלי רכב צבאי, הם יקישו קוד סודי, שנשלח לטלפון הנייד שלהם. אם הקוד נכון - הדלק יתחיל לזרום, אך אם לאחר מספר ניסיונות הזנה הקוד יתברר כשגוי - גישתם תיחסם, ממש כמו בכספומט.

סא"ל מאיה ויצמן, מפקדת מרכז הדלק באט"ל מציינת כי "בעבר הגנבים היו מורידים את טבעת התדלוק שנמצאת על הרכבים הצבאיים, מעבירים אותה לרכב פרטי ובעצם מתדלקים על חשבון צה"ל".

אבל ההגנה החדשה לא נגמרת רק בקוד הסודי. "אם הטבעת תיגנב, יש לנו מערכת המזהה מקרים כאלו ותשמיד את ההתקן לבדה", מסבירה סא"ל ויצמן.

בנוסף, הוסיפו במרכז הדלק גם מעגל ביטחון מתוחכם, כדי לחזק את ההגנה ולמנוע גניבות: "בכל רכב צבאי יהיה התקן 'נסועה', שיבצע הלימה בין כמות הדלק שנכנסה לקילומטר נסיעה. כלומר, אם ההתקן יזהה שהרכב לא נסע כלל - אך מיכל הדלק שלו התמלא כבר פעמיים, האפשרות למלא דלק תיחסם".

"המטרה היא ברורה", מבהירה סא"ל ויצמן, "בחודשים האחרונים לא נגנב אף ליטר אחד של דלק, ונמשיך להוסיף מעגלי ביטחון גם בעתיד כדי לשמר את ההצלחה".

בעקבות השינוי מוקד מרכז הדלק יפעל עד התאריך 14.9.17 בצורה מוגברת: בימים א'-ה' משעה 8:00-20:00 במספר הטלפון: 0304-5905 או 03-7375905 ולאחר מכן בין השעות 08-17.