"הם ניגשו אליי עם הרעיון הזה, שפשוט לא יכולתי לסרב לו", משתף קצין המזון האוגדתי, רנ"ג שי ביטון, "מצאנו מקום, בנינו תפריט מהמוצרים שעמדו לרשותנו והתחלנו לבשל".

מעבר למאמץ המבצעי שבחשיפת המנהרות, עומד המאמץ הלוגיסטי, ואין ספק שמדובר במשימה מאתגרת כשעל צוותי המטבחים להכין ארוחה לגדודים שלמים.

האוויר הצפוני הצלול באותו ערב התחלף במהרה בניחוחות של שיפודי עוף ברוטב טריאקי, תחתיות ארטישוק ברוטב פטריות, אגרולים טבעוניים ועוגות מקושטות קצפת, שגררו גם תגובות נלהבות של החיילים, שכלל לא ציפו למחווה שכזו.

"חיבקו אותנו ואמרו המון תודה", נזכר רנ"ג ביטון, "כל תגובה חיממה לנו את הלב ומבחינתי זו הייתה המטרה הנעלה ביותר - לשמח אותם".

"לאורך המבצע כולו מערך המזון עשה צעדים משמעותיים כדי לדאוג שלחיילים יהיה משהו טעים לנגוס בו בסוף כל יום. חברנו לענף הספקה של פצ"ן והכנו בבסיס המזון שבטירת הכרמל אריזות של מארזי חטיפים, מנות חמות וערכות קפה ותה שיגיעו ממש עד ללוחם בקצה", מספר קצין המזון האוגדתי, "יחד עם מרכז הובלה וציוד הצלחנו לספק ללוחמים מעטפת שמתחילה בלבוש חורפי הולם ומגיעה עד לשולחן האוכל שלהם".

"אנחנו משלבים כל העת בין מזון איכותי לבין מוצרים מתוקים ומהנים יותר שמהווים עבור הלוחמים הפוגה קלה מהפעילות האינטנסיבית", מסכם מפקד מערך המזון, אל"ם ערן לפיד, "מבחינתי זה הדבר החשוב ביותר - לעשות את המקסימום כאן, במטבח, כדי שהלוחמים יוכלו לעשות את המקסימום שלהם בשטח".