התגליות של סוביבור

12.04.18
מערכת אתר צה"ל

היום התקיימה ההרצאה "התגליות של סוביבור" ע"י ארכיאולוג רשות העתיקות, מר יורם חיימי לדרג הבכיר בחטיבת הלוגיסטיקה בראשות הרח"ט, תא"ל ניסן דוידי.

ההרצאה עסקה במחקר אודות מחנה סוביבור, אשר חשף סיפורים שונים על המחנה מתוך פריטים אישיים של הקורבנות שנמצאו. התגליות הינן עדות מצמררת לאופן שבו יהודים נשלחו מגרמניה לגטו מינסק, ומשם להשמדה בסוביבור, ושופכות אור על תהליך ההשמדה במחנה עצמו.

רח"ט הלוגיסטיקה סיכם את ההרצאה ואמר: "גם בתור אחד שהיה במסעות לפולין, קרא קטעי מידע על השואה וראה סרטים רבים, הרצאה הזו היה קשר מחבר של הכל. זוהי הפעם הראשונה שאני נחשף לאירועים מהפן הארכיאולוגי, והתרומה המדהימה היא בסגירת מעגל שמעניקים למשפחות של הניצולים והקורבנות. אני מוצא ערך רב בפרויקט הזה, אשר מטרתו חשובה מאוד."

יש חשיבות ערכית ללובשי המדים שהם סלע הקיום של מדינה עצמאית שמסוגלת להגן על עצמה ושבזכותם מיישמת את האימרה "לא עוד...", לא עוד כי יש צבא הגנה שמשרתים בו מיטב אזרחי המדינה, שרואים בו שליחות יותר ממקום עבודה ושבעיקר מבינים שעל כתפיהם רובצת אחריות כבדה לשמור על הקיים ולהבטיח שלעולם לא נחזור שוב למקומות שבהם היינו נטע זר וגורם מפריע ש"צריך להיפטר ממנו". יום השואה הוא התזכורת לחשיבות עשייתנו היומיומית.