זו הייתה תערוכת "צה"ל שלנו"

תערוכת ״צה״ל שלנו״, אשר התקיימה על רקע ציון שנות השבעים לצה״ל ומשרד הביטחון, הגיעה לסיומה אתמול (רביעי). התערוכה אפשרה לכמאה אלף מבקרים להשתתף בחוויה מיוחדת וחד פעמית ששיתפה שבעים שנות עשייה ואת עוצמתו של צה״ל.

04.10.18
מערכת אתר צה"ל

 

המבקרים בתערוכה קיבלו צמיד "חוגר" אינטרקטיבי שליווה אותם לאורך התערוכה, צפו במיצג אור-קולי ועברו בין 230 עמדות במתחמים השונים בנושאי ים, יבשה, אוויר וטכנולוגיה אשר כללו בין היתר כמאה מסכים וכארבעים כלים.

כמו כן, נהנו קהל המבקרים מ-90 הופעות של הלהקות הצבאיות שלקחו חלק בתערוכה, שטו ב-12 סירות של חיל הים, למדו על 16 סיפורי מורשת קרב וצפו בערכי צה״ל. בנוסף, התנסו ב-50 משחקים אינטראקטיבים שכללה התערוכה, שהמבוקש ביותר היה סימולטור כיפת ברזל, בו יכל המבקר להתנסות בהגנה על יישוב מפני איום הטילים באזור באמצעות יירוטם.

״לציבור הרחב הייתה הזדמנות לקבל הצצה לעוצמתו של הצבא, לטעום ולחוות מהקדמה ומהחדשנות", אמר ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה, תא״ל זיו אבטליון. "במשך עשרה ימים אירחנו את אזרחי ישראל ואפשרנו להם להכיר את צה״ל מזווית אחרת. שמחנו לראות את ההיענות של האזרחים והרצון לבקר בתערוכה. אירוע זה, החותם את חגיגות ה-70 למדינה, מסמל את הקשר העמוק של צה״ל לחברה בישראל, תודה לכל מאות אלפי המבקרים שהגיעו, אהבו ופרגנו".

מספרים מספרים

  • כ-15,000 מבקרים ביקרו בתערוכה בכל יום בממוצע, בימי שישי וערבי חג ביקרו בממוצע כ-5,000 מבקרים סך הכל כ-100,000 מבקרים
  • כ-9,000 מבקרים הורידו את אפליקציית תערוכת צה״ל.
  • בבניית והקמת התערוכה הושקעו כ-250 שעות, לא כולל שעות הקמת התפאורה והותקנו בה כ-100 מסכים.
  • כ-250 מדריכים ומדריכות מכלל הזרועות והאגפים פעלו ברגע נתון בעמדות ההסברה בתערוכה. 
  • המשקל הכולל של 40 הכלים שהיו בתערוכה הינו מעל ל-500 טון בנוסף ל-500 טון ציוד.
  • כ-3,150 מבקרים פתרו את החידה של אמ״ן בתערוכת צה״ל.
  • הסימולטורים הכי פופולריים היו סימולטור כיפת ברזל וסימולטור צניחה. בכיפת ברזל שיחקו כ-14,200 מבקרים ובסימולטור הצניחה שיחקו כ-11,150 מבקרים.

 

התערוכה שהתקיימה בחול המועד סוכות, בין התאריכים 20.09.18-03.10.18 בהיכל הטוטו בחולון, פעלה בסיוע של מעל לשבע מאות מדריכים ומדריכות, אנשי צוות התערוכה, צוות האבטחה וכלל הזרועות והאגפים בצה״ל בשיתוף פעולה ראשון מסוגו. פרויקט הקמת התערוכה והפעלתה הובל על ידי החטיבה הטכנולוגית ליבשה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה והופקה בשיתוף חברת "טרגט מרקט״.