מתיחת הפנים הגדולה של בסיסי צה"ל. כל הפרטים

כל חייל משוחרר שיחזור היום ללא מעט מבסיסי צה"ל, כמעט ולא יזהה שמדובר באותו המקום. החל ממזגנים חדשים, דרך ציוד מהניילונים שרק ממתין ללוחמים שיוצאים לאימון, ועד לאפליקציה חדשה שתעזור לכם לפתור תקלות בלחיצת כפתור. קבלו הצצה קטנה לשינויים הגדולים

26.06.18
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

"אנחנו רוצים להפוך את צה"ל למקום הטוב ביותר שאפשר בעבור החיילים", מכריז רע"ן בינוי ותשתיות, סא"ל דן פורמן, "הצבא הוא כבר ממש לא מה שהיה פעם, ובשנתיים האחרונות עשינו מהפך משמעותי".

באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מדברים על מהפכה של ממש בתחום התשתיות, ומציינים מספר פרויקטים מיוחדים ששמים את המעטפת הסביבתית של החיילים במרכז, ומובילים לשינויים רציניים. אז אמרו להתראות לכל מה שחשבתם עד עכשיו, והגידו שלום לפנים החדשות של צה"ל:

לפני ואחרי

"לא חם, לוהט":

המושג "בית חם" מקבל משמעות חדשה דרך פרויקט רחב היקף בשווי 120 מיליון שקלים, שנועד לבנייה ושדרוג המרפאות וחדרי האוכל בכל הבסיסים, ושיפוץ המגורים במחנות הקבע. "הספקנו להגיע לפיקוד העורף, פצ"ן, פקמ"ז, בהל"ץ ועוד מקומות נוספים רבים ברחבי הארץ", מדגיש הרע"ן.

"בשבטה", הוא מציין, "הקמנו מבנה מגורים חדש לחלוטין ובשיזפון בונים בימים אלה חדר אוכל ומטבח היישר מהניילונים. דאגנו גם להוסיף שקע ליד כל מיטה. זה פרויקט שנוגע בכל היחידות והפיקודים".

"17-17":

צעד נוסף נוגע למחנות האימונים. במסגרת הפרויקט משפצים את הבסיסים האלו מהיסוד, כאשר הראשונים שופצו במרחב רמת הגולן ע״י מנהלת ״דרך אחרת״. "בעבר גדודים שהגיעו להתאמן היו מתעסקים בהעברת הציוד שלהם יחד איתם, שמירות על זמן אימונים ואיכות חיים ירודה", טוען רע"ן פורמן. "החלטנו לשים לכך סוף, ולעבור לשיטה חדשנית בשם "בית המלון", במסגרתה בכל מחנה אימונים יהיה את כל הציוד ההכרחי לפעילות ויתבצעו שיפוצים שיבטיחו מים חמים, מיזוג וקורת גג נאותה לכל חייל. זהו שיפור מקצה לקצה בחוויית התרגול".

שיפוץ המלתחות

"פשוט לחצו על שלח":

בבסיסים בהם משרתים חיילים רבים, תקלות מתרחשות מדי פעם. הפגישה בברז תקול, בלטה שזזה ממקומה או אפילו בסדק בחלון עלולה לפגוש את כל אחד מאיתנו. במחלקת שוה״ם ותשתיות מתחילים לעבוד בימים אלה על פיתוח חדשני ומיוחד, המותאם לדור ה-Z הטכנולוגי.

מדובר באפליקציה שתאפשר לכל חייל לצלם את התקלה הקיימת ולשלוח אותה, יחד עם מיקומה, לקצין הבינוי שיפעיל צוות קבלני אחזקה הפרוסים בסיסי צה"ל. לדבריו של סא"ל פורמן, זה עומד לשנות את תפיסת אחזקת התשתיות לחלוטין, ישפר את רמת המענה ונורמות השירות באופן משמעותי ומעבר לכך יתרום לשימור התשתיות הקיימות.

 

"הכן חדרך לקיץ":

אחד מהפרויקטים, שמותאם בדיוק לתקופת הקיץ, קיבל את הכינוי "רוח חדשה". מטרתו היא התקנת מיזוג ואוורור בכל החדרים בבסיסים בצה"ל. "בשנה האחרונה ביצענו התקנה של אלפי מזגנים בכל מתחמי המגורים, במחנות הקבע ובאולמות הספורט והתהליך כבר נמצא בשלבי סיום", מספר סא"ל פורמן ומספק מידע נוסף על התוכנית:

  • הפרויקט תוקצב בסכום שעומד על כ-22 מיליון ש"ח.
  • הותקנו עד כה 4,261 יחידות מזגנים ומערכות מיזוג בבסיסים השונים.
  • המשך התוכנית עתיד להתמקד ביחידות הערבה.

לצד התהליכים הללו, באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מציינים שינויים ושיפורים נוספים, עליהם עמלים כל העת באופן שוטף: מהקמת מטווחים משופרים, דרך מעבר בסיסי ההכשרות לנגב והחלפת הצורך בשמירות באמצעות מענה טכנולוגי של מצלמות חדשניות ועד לשיפור האבטחה.

"כל אחד מהפרויקטים הגיע מהחיילים בשטח ונועד בשבילם", מסכם סא"ל פורמן, "ברגע שחיילים מגיעים לסביבת פעילות איכותית מכבדת הדבר ימנף את המוטיבציה וההזדהות עם מקום השירות באופן אוטומטי ובכך נרוויח חיילים יעילים וטובים  יותר, וזו, בסופו של דבר, המטרה העיקרית".