הסתיים בהצלחה קורס הקצינים הראשון לאנשי מילואים

לאחר שבעה שבועות עמוסים, 40 אנשי מילואים מחילות הטנ"א והלוגיסטיקה סיימו לראשונה את מסלול הקצונה המיוחד שהותאם במיוחד בשבילם. הפיילוט הייחודי הסתיים בהצלחה - וההכשרה הבאה כבר בפתח

27.05.18
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר הסתיים קורס הקצינים הראשון, בו השתתפו 40 אנשי מילואים מחילות הטכנולוגיה והאחזקה (טנ"א). מדובר בתוכנית ניסיונית, שהוכתרה בהצלחה וסללה את הדרך להקמת מסלולים דומים בהמשך.  הקורס, שהתקיים בבית הספר לפיקוד ושליטה (פו"ש) בג'וליס, נועד להכשיר אנשי מילואים ולהקנות להם יכולות פיקודיות ומקצועיות בתוך שבעה שבועות.

"שלושת השבועות הראשונים הוקדשו להכשרה הבסיסית, אותה עוברים גם הצוערים בבה"ד 1", מסביר מפקד מגמת מפקדים בבה"ד 6 בחיל הלוגיסטיקה, סא"ל עמוס ברכה.

"בארבעת השבועות הנותרים הייתה התמקדות נפרדת בציר הלוגיסטיקה ובציר הטנ"א", הוא מוסיף, "עם זאת, כמות נכבדת מהתכנים נעשתה בצורה משולבת מתוך תפיסה שאחר כך, כשיגיעו הקצינים החדשים לגדוד וייפגשו זה עם זה, הם יוכלו להוות כוח משמעותי בתוך מערך הסיוע המנהלתי".

את התכנים המקצועיים התאימו בה"ד 6, ענף ההדרכה של חיל הלוגיסטיקה, זרוע היבשה ותכנון כוח אדם במילואים של אכ"א לאוכלוסייה בוגרת ומנוסה יותר, בטווח גילאים שנע בין 27 ועד 48. ההכשרה עצמה התקיימה ארבעה ימים בשבוע, וזאת כדי לאפשר לצוערים זמן לטיפוח חייהם האישיים לצד לימודי הקצונה.

"מדובר באנשים עם מחויבות וזיקה לגדוד שלהם", מדגיש מפקד הקורס, "ההכשרה הקנתה להם ידע מקצועי בתחומים נרחבים, החל מרפואה, משאבי אנוש ולוגיסטיקה, דרך הרצאות של ראש מחלקת מילואים וקצינים רלוונטיים ועד התמודדות נכונה עם מצבי חירום בתור מפקדים".

במהלך ההכשרה התנסו הצוערים בהקמת מטווחים, בכתיבת תוכניות אופרטיביות וביצוען, בתרגול נוהל קרב ובחיזוק יכולות פיקודיות. כעת, עם סיום המסלול, הם עתידים לחזור לגדודים שלהם, כשבידיהם הכלים הדרושים כדי לפקד בצורה הנכונה והמקצועית ביותר.

"הם קיבלו את הסמכות וההכשרה לעשות את התפקיד שלהם מכל בחינה אפשרית", אומר בנחרצות סא"ל ברכה, "הם יודעים מה לעשות, ולאחר שיח איתם אני יכול להגיד שזה נתן להם המון כלים, ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות שהייתה חסרה להם לפני כן".

אל טקס הסיום הרשמי של סוף המסלול שנערך בתל חדיד, הגיעו גם מג"דים ומח"טים מהחטיבות השונות כדי לתמוך במסיימי הקורס. "התגובות שקיבלנו היו חיוביות מאוד, לא הפסיקו לשאול אותנו את מי ניתן לצרף להכשרה הבאה", מגלה מפקד הקורס בחיוך.

ההכשרה הבאה כבר בפתח - באוקטובר הקרוב מתוכננת להיפתח הקבוצה השנייה של המסלול. "אנחנו עורכים הפקת לקחים מסודרת ודואגים לשפר ולדייק את התוכנית אף יותר", משתף סא"ל ברכה, "המתכונת הנוכחית הוכיחה את עצמה, והכי חשוב - המילואימניקים קיבלו את כל מה שהיו צריכים".