לראשונה בצה"ל - קורס קצינים לאנשי מילואים

חשבתם שיוצאים לקצונה רק בשירות הסדיר? כדאי שתחשבו שוב. היום התחיל קורס הקצינים הראשון שמותאם במיוחד לאנשי מילואים. בדקנו מה מחכה להם שם

09.04.18
עמית מלמד, מערכת אתר צה"ל

היום נפתח קורס הקצינים הראשון לחיילי מילואים בצה"ל, בו יעברו הצוערים - אנשי מילואים מחיל הלוגיסטיקה וחיל הטנ"א - שבעה שבועות מלאים בתכנים המותאמים ללומד המשוחרר. תחילה יעברו שלושה שבועות עם תכנים של קורס קצינים ולאחר מכן ימשיכו לארבעה שבועות נוספים של השלמה מקצועית כאשר כל ההכשרה מתקיימת בבית הספר לפו"ש.

כדי שהקורס ייצא לפועל, שיתפו פעולה ענף ההדרכה של חיל הלוגיסטיקה, זרוע היבשה ותכנון כוח אדם במילואים של אכ"א. "מטרת הקורס היא להקנות יכולות פיקודיות ומקצועיות לחוגרים במילואים, שמשרתים או מיועדים לשרת בתפקידי קצונה", מעיד סא"ל אריאל כהן, רע"ן הדרכה של חיל הלוגיסטיקה, "שם הם מקבלים כלים רלוונטיים לתפקידם כתומכי לחימה".

"הקורס הותאם לאוכלוסייה בוגרת ומנוסה", מסבירה רס״ן ורד בן יהודה, רמ״ד תכנון בענף תכנון כוח אדם במילואים, "באמצעותו הם ירכשו כלים נוספים לביצוע התפקיד בצורה הטובה ביותר מבחינה מקצועית ופיקודית".

התכנים הייחודיים אותם יפגשו הצוערים יכללו סיורים, סדנאות וימי עיון שלא אופייניים להכשרות הקצונה בסדיר. "רצינו לוודא שזמנו של משרת המילואים מנוצל היטב", מדגיש סא"ל כהן ומוסיף: "מדובר במתכונת פתוחה שמתאימה לאורח החיים של הצוערים".

״הקורס מאפשר צמצום פערי כוח אדם במערכים מקצועיים משמעותיים", מוסיף אל"ם אופיר קבילו, רמ"ח מילואים בחטיבת כוח אדם של זרוע היבשה, "היקף המשתתפים מעיד על מוטיבציה רבה בקרב המשרתים במילואים להמשיך ולתרום במסלול פיתוח ייחודי זה״.

בהמשך השנה צפוי להתקיים קורס נוסף, והתכנון הוא להוציא לפועל שני מחזורים בכל שנה. אך השאיפה באגפים היא להרחיב את קהל היעד לכלל היחידות בצה"ל. לאחר הסקת המסקנות כשנבין אם המודל הצליח אני מאמין שגם חילות אחרים ירצו להשתתף או לאמץ אליהם את מתכונת ההכשרה", אומר סא"ל כהן. "ההכשרה פותחה כהכשרת דגל שתביא בשורה משמעותית במערך המילואים בדרג הנפרש."

"הקורס יזכה את משרתי המילואים בהערכה לה הם ראויים, ויהיה מנגנון פיתוח נוסף למפקדים מצוינים", מסכמת רס"ן בן יהודה, "אני מאמינה בכוחם לתת מעצמם בתפקידים מגוונים בצה"ל, ולכן בנינו את התוכנית הזו, שמעצימה את הפרט בתפקידים מאתגרים העומדים בקנה אחד עם מטרות המערכת".