הסמל החדש והייחודי של מרכז שירותי הרפואה

הם האנשים שדואגים לטפל בכם במקצועיות, הם חלק בלתי נפרד מקהילת הרופאים העולמית, ועמוד תווך משמעותי בחיל הרפואה הצה"לי. כעת מאחדים במפקדת שירותי הרפואה את שלושת הסממנים הללו לכדי תג חדש לגמרי. כך הוא נראה

21.11.18
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

בכל מקום אליו תגיעו בצבא ודאי תתקלו בשלל סיכות נוצצות על בגדי החיילים ותגים המתנוססים בגאווה על כתפם השמאלית, שכן סמלים הם חלק בלתי נפרד מנראותו של חייל בצה"ל, ומהווים לא פעם גם את "כרטיס הביקור" של היחידה. לאחר עבודה וחשיבה ארוכה, תג חדש נולד ונחנך השבוע בטקס מרגש בלטרון, ומעתה עומד לייצג בגאווה חלק מיוחד מאוד מתוך חיל הרפואה - מרכז שירותי הרפואה (משר"פ).

התג, שעוצב על ידי אנשי מקצוע בשיתוף גורמים מחיל הרפואה עצמו, מבליט את הערכים עליהם מושתת המשר"פ, וכל חלק, ולו הקטן ביותר, מכיל מאחוריו משמעות חשובה לחיל.

"מגן הדוד על התג", מסביר רמ"ח שירותי הבריאות ומפקד מרכז שירותי הרפואה, אל"ם פרופ' אלון גלזברג, "מסמל את מגן הדוד המזוהה עם שירותי רפואה בכל רחבי העולם. הוא מייצג עבורנו את העשייה מקצועית במרפאות המרכז וביחידותיו".

חלק נוסף בתג כבר מוכר לכולנו, שכן מדובר בחרב והנחש שמייצגים את חיל הרפואה במשך דורות. "היה לנו חשוב להראות שאנחנו חלק מהעשייה של החיל כולו", מדגיש מפקד המשר"פ, "אך החלק המשמעותי באמת בתג הוא דווקא זוג הידיים בחלק התחתון שלו".

לפי אל"ם פרופ' גלזברג, זוג הידיים נועד לסמל את ה"נשמה", כלומר את החשיבות של המרכז להוות לכל חייל וחיילת מעטפת מקצועית ותומכת, אליה הם יכולים לגשת ולזכות בטיפול המכיל ביותר.

גם לצבעים, כמובן, ישנה חשיבות - האדום מייצג את צבעם של יחידות רפואה ככלל, הלבן הוא בעצם צבע החלוקים אותם לובשים המטפלים והירוק מתאר את ליבת העיסוק של העשייה הצבאית. 

"בתג שהיה לנו עד עכשיו, הרגשנו שחסר משהו שיהיה שלנו", משתף מפקד המשר"פ, "לא היו בו את האלמנטים המייצגים שיש בתג החדש, והרצון להחליף אותו הגיע אלינו מלמטה - מהמטפלים בשטח. עכשיו סוף סוף, הם חשים שהוא באמת משקף את העשייה שלהם".

למרות הפרידה מהתג הקודם, במרכז שירותי הרפואה מדגישים כי הם תמיד יישארו מחוברים לערכים ולעשייה שנעשתה בעבר, אך כעת, עם הרענון, בוחרים להמשיך ולהביט קדימה.

"בתור גוף שמרכז תחתיו כמה מהשירותים המרכזיים בצה"ל, כמו רפואת המומחים, הפיזיותרפיה והרפואה האשפוזית, אנחנו מחויבים להיות קשובים לחיילים ולהמשיך להשתפר ולשפר בשבילם", מסכם אל"ם פרופ' גלזברג, "התג החדש נותן לנו עוד דחיפת מוטיבציה ומראה למטפלים בקצה כמה העשייה שלהם באמת משמעותית לאנשים בכל רחבי הצבא".