חיל הטכנולוגיה והאחזקה באירוע של 'פעם בחיים'

חלקם עומדים רגע לפני גיוס, לחלקם השחרור ממתין ממש מעבר לפינה, אך בשביל כולם היה מדובר באירוע שיכוון אותם למסלול הנכון. כחלק ממסע גיוסים למסלול העתודה הטכנולוגית של תוכנית 'מקצוע לחיים', הגיעו אלפי מלש"בים והנדסאים צה"ליים ליום מיוחד שהעניק טעימה ממה שמחכה להם בשירות ובחייהם האזרחיים וכל זה בזמן שעלו על רכבות הרים, חזו בתערוכת אמל"ח ונהנו מהופעה. הצצה

31.10.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

הבוקר נהרו אלפי מועמדים לשירות הביטחון ביחד עם הנדסאים צבאיים מוכשרים אל הסופרלנד בראשון לציון. כאשר מעבר לגלגל הענק ולרכבות ההרים מן הצד השני של השער המתין להם משהו מעט שונה - אירוע טכנולוגי ראשון מסוגו.

מתוך רצון לעודד אנשים להצטרף לעתודה הטכנולוגית של חיל הטנ"א כחלק מתוכנית 'מקצוע לחיים', החליטו המארגנים על צעד נועז שיפגיש לראשונה מלש"בים וחיילים בתוכנית, העומדים לפני שחרור, ויציג בפניהם את האופציות הפתוחות בפניהם מהנקודה בה נמצאים.

"חשוב היה לנו להרים אירוע שיראה לחיילים המשרתים את החשיבות שיש להם במשק האזרחי ובתעשייה הישראלית, ויחד עם זאת להראות למלש"בים מה מחכה להם במסלול", מסביר סא"ל רן דהן, מפקד המכללה הטכנו-לוגיסטית ומוביל היום, "מילאנו את הסופרלנד במעסיקים פוטנציאלים, ובמכללות שנוגעות בדיוק בנקודה הזו".

הדלק ששומר על מנועי חיל הטנ"א משומנים הוא ההון האנושי הקיים בקרבם. "אנחנו מאתרים מראש כוח אדם איכותי שיגיע לאט"ל", מחדד סא"ל רן דהן, "בסוף, האנשים שיתקבלו יעשו תפקידי מפתח גם בגדודים וגם כמפתחים שיש להם יד ביצירת אמל"ח חדשני בצה"ל".

במהלך היום זכו המשתתפים להבין קצת יותר לעומק מה מצופה מהם, מרגע השחרור או הגיוס וממקור ראשון מהימן. "הגיעו בכירים ממשרד החינוך ומשרד הביטחון", מפרט סא"ל רן דהן, "אבל בין לבין הוצגו אמצעי לחימה שפיתחו במסגרת התפקיד בתצוגה מיוחדת והתקיימה הופעה של הראל סקעת שהגיע במיוחד".

לערבונו של דהן, זו הייתה הזדמנות נדירה בהחלט להציג לנוכחים, הלכה למעשה, את החזון הטכנלוגי קורם עור וגידים. "בגילאי התיכון, נדיר שיוצא לתלמידים להיחשף לתעשייה הזו", הוא מודה, "אבל כאן הייתה להם אופציה להגיע, להתרשם ולראות כמה צה"ל מסוגל לפתח אצלם כישרון שבסוף יהיה פרקטי גם בחוץ".

המסלול הוא פשוט: כל אדם שיבחר להצטרף לעתודה הטכנולוגית ויענה על קריטריונים אקדמיים סטנדרטים של המכללות השונות, ילמד תחילה שנתיים נוספות בבית הספר שיועדו לללימודי הנדסה - י"ג, י"ד.

לאחר מכן יגויס המלש"ב לצה"ל לחיל הטכנולוגיה והאחזקה ויחליט אם הוא מעוניין לצאת לפיקוד, לקצונה, אם להגיע תפקיד פיתוח בחיל או לשירות בגדודי החוד. הכל נעשה תוך שהוא מקבל תמיכה מלאה מהתוכנית, מימון של כ-80 אחוזים משכר הלימוד, וחתימה של שנה אחת נוספת בצה"ל.

"אני מאוד שמח על מה שהצלחנו לעשות עם היום הזה", מתגאה סא"ל רן דהן, "התגובות מהחיילים והמלש"בים היו חיוביות ואני מאמין שהעברנו להם את הרוח הנדרשת לשירות במקום הכל כך מיוחד הזה. בסוף מי שיגיע לכאן יהיה בעל יכולת להמציא ולפתח דברים שישפיעו על צבא שלם - וזה משהו שלא תמצאו בכל מקום".