כך זה נראה כשגולני מקבלים את "המענה השלם" ישר מהאלוף

העלייה לקו כבר נראית באופק עבור חובשי הכומתות החומות, אך כדי שיצליחו לתפעל הפס"דים כמו שצריך - הציוד שלהם חייב להיות ברמה הגבוהה ביותר. בדיוק בשביל זה מרכז הציוד הגיע אליהם עד לבא"ח, ואיפשר לכל גולנצ'יק להחליף את הנעליים הבלויות או האפוד הישן - באחד חדש, ולקבל בדיוק את ה"מענה השלם" שהם צריכים

11.07.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

רק לפני שלוש שנים בודדות, כל התהליך המוכר של מעבר מאימון לקו היה נראה שונה לחלוטין. במקום שאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ידאג שהציוד בו תשתמש יגיע עד אליך, היית צריך להשיג קסדה מחבר בנח"ל ורצועת נשק מגבעתי כדי להגיע מוכן.

אך מתוך האתגר צמחה מהפיכה, ובשלוש השנים הללו כל גדוד לוחם, בזה אחר זה, זכה לקבל את כלל הפריטים שהוא צריך, ואף יותר מכך - היישר מניילונים, ביוזמה חדשנית שכונתה "המענה השלם".

מוקדם יותר השבוע חיכתה ללוחמי גולני הפתעה. בעודם מתארגנים ליציאה דרומה, במקום בו עתידים להעביר את ארבעת החודשים הקרובים, הבחינו כי ברחבי הבא"ח ממתינות עמדות עמוסות במשקפי מגן, פנסי ראש וקסדות שרק מחכים שיגיעו לקחת.

"המטרה היא שכל אחד מהם יוכל להגיע לעמדה עם הציוד הבלוי, יחזיר אותו, ויקבל אחד חדש לגמרי בתמורה", מסבירה בפשטות סא"ל נוגה נחום, מפקדת בסיס הציוד בטירה שעמדה בראש היום הזה, "אנחנו מגיעים ממש עד אליהם ומוודאים שאין חייל אחד שיוצא עם חוסר".

הפעם מי שהגיע כדי להבטיח שאותו חוסר לא יתקיים היה לא אחר מאשר האלוף איציק תורג'מן, ראש אט"ל, שיחד עם קצין הלוגיסטיקה הפיקודי של פיקוד הצפון, מפקד מרכז ציוד ומתנדבי מערך שראל, חילקו תיקים, מדי לחימה מגנים ותיקים לכל לוחם שהיה זקוק לכך. "המשימה שלנו היא לספק את האמצעים הטובים ביותר, החדשים ביותר והמותאמים ביותר ללחימה בשדה הקרב המורכב של היום", קבע אלוף תורג'מן, "ציוד הלחימה שמסופק לכולם שומר על אחידות בנראות ואיכות המסגרות הלוחמות, כפי שראוי שצבא מתקדם יעשה".

"זה קצת כמו בקו"ם", צוחקת סא"ל נחום, "החייל מגיע משהו אחד ויוצא אחרת בצד השני. אנחנו במרכז הציוד מאמינים שדרך הירידים האלה אנחנו מצליחים לחזק את הלוחם בקצה ולהעניק לו את המעטפת האיכותית ביותר לצורך ביצוע תפקידו".