הכירו את הדבר הכי חדש ומרענן בעולם המילואים בצהל - קורס קציני תומכ״ל!

15.12.19
מערכת אתר צה"ל

כבר יותר משנה מתקיים קורס קצינים לחיילי מילואים שנמשך 7 שבועות, ומבוצע על ידי חיל הלוגיסטיקה בשיתוף פעולה מלא עם מחלקת המילואים בזרוע היבשה והאוגדות. קק"ץ התומכ"ל הוא מרכיב נוסף ומשמעותי בהסתכלות רחבה על אופן מיצוי החיילים במערך המילואים לתפקידי המשך במסגרת תפיסת "השמה אפקטיבית במילואים".

לאורך השנים חיילי המילואים רוכשים השכלה ומקצועות הנדרשים במערכים אחרים במערך המילואים ולא במקצוע הצבאי אותו רכשו בשירותם הסדיר. על בסיס תהליך זה מחלקת מילואים בזרוע היבשה מאתרת חיילים למקצועות ותפקידים חדשים במערך המילואים. קק"ץ התומכ"ל הוא ערוץ אחד בתהליך פיתוח חיילי המילואים לתפקידי המשך.

בקורס משתתפים אנשי מילואים של חיל הלוגיסטיקה, חיל הטכנולוגיה והאחזקה, ולאחרונה הצטרפו אף אנשי מילואים של חיל התקשוב. בקורס משולבים תכני פיקוד ומנהיגות, ערכים, אהבת המולדת וכן תכנים המתאימים להכשרה הנדרשת בחיל המיועד.

"האוכלוסייה בקורס היא מטובי בנינו, הצוערים בוחרים לתרום ולשרת מעבר למצופה והכל למען מדינת ישראל. הצוערים עוזבים את מקומות העבודה והמשפחות ויוצאים למסע בן 7 שבועות להגשים חלום ילדות או שאיפה להיות קצין שמסיבה כזו או אחרת לא התממשה בשירות הסדיר", אומר רס"ן אלדר פטאל, מפקד צוות לוגיסטיקה בקורס.

עד כה הוכשרו והוסמכו למעלה מ-100 קצינים חדשים במערך המילואים, בעתיד יבחנו מערכים נוספים בהתאם לצרכים ויכולת ההכשרה.

מדברי ראש מחלקת המילואים בזרוע היבשה, אל"ם אופיר קבילו: "קורס קציני תומכ"ל מהווה הכשרה ייחודית במערך המילואים. הקצינים החדשים במערך מהווים חיזוק משמעותי ליחידות, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט הפיקודי. מרגש כל פעם מחדש לראות את המחויבות של הקצינים החדשים וכמובן את התמיכה של בני המשפחה במהלך ההכשרה ולאחריה".

מדברי קצין לוגיסטיקה ראשי, תא"ל יוסי אילוק: "לאורך שירותי בצה"ל פגשתי עשרות משרתי מילואים הממלאים תפקידי קצונה בהתנדבות וללא דרגות והסמכות הנדרשות לביצוע משימתם. בזכות טיב ההון האנושי של משרתי המילואים ולאור גמישות והתפתחות המערכת הצבאית, הצלחנו לפתח בחיל הלוגיסטיקה הכשרה בראי הסיוע המנהלתי המותאמת למשרתי המילואים, אשר בסיומה הצוערים מוסמכים כנדרש לביצוע תפקידם. אנו גאים בהתייעלות המערך ונרגשים מהרתמות הקצינים למשימה, ומקווים שלאורנו ילכו שאר חילות צה״ל."