האפליקציה החדשה שתאפשר לכם להזמין מעכשיו חיסון לקורונה

מהמיטה שלכם בבסיס, מהכיסא במשרד או בדרך מחדר האוכל - אם עדיין לא התחסנתם נגד הקורונה, החל מעכשיו תוכלו להזמין לעצמכם תור בלי מאמץ, בכמה צעדים פשוטים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על האפליקציה החדשה שתדאג לחסן אתכם בקליק

03.02.21
גל רביבו, מערכת אתר צה"ל

לכל המידע על קבלת מנת החיסון השלישית לחצו כאן.

מבצע החיסונים בצה"ל מתקדם במהירות, ונכון להיום קיבלו רוב המשרתים בכלל האגפים, הפיקודים והזרועות את החיסון הראשון לפחות. למרות זאת, ישנם עדיין חיילים ביחידות שלא התחסנו, ובדיוק בשבילם השיקו באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מערכת זימון התורים החדשה, והיא הרבה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים. עשינו לכם סדר:

עדיין לא זומנתם לחיסון?
דבר ראשון, בדקו אם כלל היחידה שלכם חוסנה או עומדת להתחסן, כי כנראה שתלכו איתם. היחידה שלכם כבר חוסנה ואתם לא? פספסתם את החיסון הראשון? העדפתם שלא להתחסן, אבל שיניתם את דעתכם? החל מהשבוע תוכלו לקבוע לעצמכם תור לחיסון, תוך כמה דקות, בעזרת האפליקציה החדשה.

איך זה יעבוד?
בימים הקרובים תקבלו מסרון לטלפון הנייד עם קישור לאפליקציה. ברגע שתיכנסו, תוכלו לבחור לאיזה מתקן להגיע. לאחר מכן, ייפתחו בפניכם הימים והשעות בהם תוכלו להתחסן - מביניהם תבחרו את המתאים ביותר. האפליקציה תתזכר אתכם על התור שקבעתם שלושה ימים לפני מועד החיסון, וגם ביום שלפניו.

 

ומה עם המנה השנייה?
תוכלו להזמין תור באפליקציה גם למנה השנייה של החיסון - 21 ימים אחרי המנה הראשונה. שימו לב, רק חיילים שקבעו את מנת החיסון הראשונה דרך האפליקציה, יוכלו להזמין באמצעותה את השנייה. אם קיבלתם כבר את המנה הראשונה של החיסון יחד עם היחידה שלכם, תקבלו איתם גם את המנה השנייה, באותו מתקן בו חוסנתם לראשונה.

לא חוסנתם ועדיין לא קיבלתם מסרון?
מחלימים מקורונה ומשרתים עם אלרגיות שלא מאפשרות קבלת חיסון - לא יקבלו מסרון.
אם אתם עומדים בקריטריונים לקבלת חיסון ולא קיבלתם מסרון, תוכלו לפנות לסגל המשא"ן ביחידה שלכם, ולבקש מהם לשלוח את המסרון עם הקישור לאפליקציה, כדי שתוכלו להזמין לעצמכם תור.

אפשר להזיז את התור?
לחיילים תינתן האופציה לבטל את התור ולקבוע מחדש דרך האפליקציה, עד 48 שעות לפני מועד החיסון.

את פיתוח האפליקציה הובילה יחידת שחר ביחד עם חברת בינת, ענף מערכות מידע ודיגיטל מחיל משאבי האנוש, חטיבת הלוגיסטיקה והחטיבה הטכנולוגית ליבשה (חט"ל). "זה נעשה תוך ימים ספורים, בזמן שיא", מספרת רמ"ד מוקדי דיגיטל ביחידה, ע"צ שירית שנטל. "עבדנו מסביב לשעון והשתמשנו בטכנולוגיות מתקדמות - כל זאת על מנת לאפשר למשרתים להזמין תור לחיסונים בצורה מאובטחת, במהירות ובקלות".

מערכת זימון התורים החדשה נכנסה לשימוש כחלק מהרחבת מבצע החיסונים. ״אנחנו רוצים להנגיש את האפשרות של כל חייל להתחסן וכמובן גם למקסם את השימוש בכל מנות החיסון״, מסבירה סא"ל תמי תורג'מן, רע"ן מערכות מידע ודיגיטל, ״המערכת אישית וידידותית למשתמש, ומאפשרת הזמנת תורים באופן עצמאי וקל - כשכל חייל מגיע למרכז החיסונים הרלוונטי לו״.

"זוהי הישורת האחרונה, גם במדינה וגם בצה"ל. לא סתם יצאנו למבצע הזה, שנמצא בראש סדר העדיפויות שלנו", מצהירה רע"ן מבצעים ומפקדת מנהלת החיסונים בצה"ל, סא״ל הדר שליו, "בעזרת החיסון אנחנו דואגים להורים ולמשפחות שלנו, ושומרים על כשירות צה"ל - בכל המערכים, בכל התפקידים, בכל המקומות".

"אני קוראת לכל מי שעדיין לא הספיק - לכו להתחסן, ובאופן אישי גם לסגלי המשא"ן, קראו להתחסן ביחידות. הבריאות הכללית חשובה לא פחות מהבריאות הפרטית - כל אחד נחשב!"