עשינו סיור בטרקליני הלוחמים הראשונים - וחזרנו עם תמונות ובטן מלאה

אם מתחשק לכם משהו לאכול אחרי שמירה או אם פספסתם ארוחה - באט"ל מציגים את הפתרון החדש שיתרחב בקרוב ל-80 מוצבים ברחבי צה"ל. טרקליני הלוחמים הראשונים כבר נחנכו, ואנחנו היינו שם עם התגובות והתמונות

22.03.22
אודם כץ, מערכת את"צ

"אחי חכה רגע, אני מכין לנו טוסט", "אני רוצה את הבורקס, לא את הוופל בלגי" - אלה רק חלק מהקריאות שמשחזר ראש מנהל המזון באט"ל, סא״ל אבי שאול, מביקורו בטרקלין החדש במוצב מש"א ארז שבפיקוד הדרום.

טרקליני הלוחמים, שנחנכו ביום ראשון האחרון, הם מעין קרוואן הכולל אמצעי בישול (טוסטר, מיקרוגל, מכשיר להכנת וופל בלגי וכו'), בנוסף למאכלים קלים להכנה, שיספקו את הצורך "לחטוף" משהו לאכול בכל שעות היום. ״ממש כמו שאתה ניגש למקרר בבית בחיפוש אחר משהו לנשנש״, מסביר ראש מנהל המזון. 

המבנים הללו נפתחו למשרתים לאחר עבודה רבה והכנות של שלושה חודשים. לפי סא"ל שאול, הם ״לא פחות ממהפכה בחווית השירות של החיילים״. 

הסרטון הראשון נגזר במוצב מג"ב 422 שבחטמ"ר אפרים, ומיד אחר כך נחנכו אתמול שלושה טרקלינים חדשים:

בפיקוד הצפון: יוספה, לילך, ושטח אש 150

בפיקוד המרכז: מצפה ישי, מגן דן ו-422

בפיקוד הדרום: ארז, פגה ומפגש

עשרות טרקלינים כבר הוצבו ברחבי הארץ, וממש עכשיו יוצאים בפיילוט בחלקם על מנת להבין מה בדיוק החיילים רוצים - מה הם אוכלים ומה פחות, ולהתאים את המוצרים בהתאם לכך. "בסופו של יום, המטרה שלנו היא להביא את הדברים הכי רלוונטיים למשרתים במוצבים ולהנאתם", אומר סא״ל שאול.

הרצון הוא לספק מענה משלים - אם חייל יורד משמירה ב-12 בלילה, או אם חיילת לא הייתה רעבה בערב, אך לקראת שינה תרצה ארוחת לילה, הטרקלינים החדשים יספקו להם את זה. ״המבנים יהיו התשובה לצורכי הלוחמים בכל שעה״, מצהיר סא״ל שאול, ״מדובר במטבחון שפתוח 7/24, והלוחמים יתפעלו אותו באופן עצמאי״.

הצבת כל 80 הטרקלינים תסתיים עם ערב פסח, כך אומרים באט"ל, ואלו שכבר נמצאים במקומם, נפתחים בהדרגה. בין השאר הם יוצבו גם בשיזפון, סיירים, היפו, כוכב יעקב, איתמר, גלדיולה והר שגיא. 

"הוספת הטרקלינים למוצבי הקצה היא בשורה גדולה", מצהיר רמ"ד המזון של פיקוד הדרום, רנ"ג דודו תורג'מן, "והיא תאפשר לנו להאכיל לוחמים בצורה הטובה ביותר".

כבר בפתיחת הפיילוט הראשון, החיילים, כפי שמעיד סא"ל שאול, התפעלו: "הם נכנסו וישר התחילו לפנק את החברים שלהם. כיף לראות שמה שאנחנו עושים באמת משיג את המטרה שלו".