האתר החדש שיעזור לכם לתקן בעיות בבסיס מהר יותר

תקלות בינוי הן דבר מבאס, אבל איפה מדווחים עליהן? ואיך דואגים שהן יטופלו? מבעיית חשמל ועד לחור בקיר - בעזרת אתר חדש לא תתבלבלו יותר

21.02.23
אביטל פשחור, מערכת את"צ

מכירים את זה שאתם אחרי יום עמוס, וכל מה שאתם רוצים לעשות הוא להירגע במקלחת, לנקות את המחשבות ולהכין את עצמכם ליום חדש, אבל, כשאתם פותחים את הברז - אין מים חמים?!

בדיוק על מנת להימנע מרגע כזה ומעוד סיטואציות פחות נעימות, כחלק מתכנית איכות וחווית השירות באט"ל, הושק ממש לאחרונה, במסגרת מחלקת שוה"ם (שיווק והעתקת מחנות) ותשתיות, בפיתוח צבאי של יחידת שחר ובהטמעת מחלקת מערכות המידע בחט"ל, האתר 'smart base' (בסיס חכם). הוא פועל רק בטלפון, מאפשר לכם לדווח על כל תקלת בינוי בבסיס, ומעביר את הפנייה שלכם ישירות לגורמים הרלוונטיים, באופן מתועד ועם אפשרות לעקוב אחרי סטטוס התקלה.

"בעבר, חיילים שנתקלו בבעיה עם החשמל היו צריכים לעבור שרשרת דיווחים ארוכה עד שהפנייה הגיעה לגורם המוסמך לטפל בבעיה", מסביר ע"צ זיו רובינוב, מנתח מערכות מידע באט"ל, "היה צריך לפנות למפקד הישיר, שיעביר את הבשורה לרס"פ שידווח לרס"ר, שיגיד לנגד הבינוי - ורק אז הוא יסדר את התקלה".

"המצב הזה גרם ל'טלפון שבור'", אומר רובינוב, "ציר הדיווחים הישן לקח זמן ארוך ומבוזבז. הרבה פעמים חיילים גם לא ידעו למי לדווח בכלל על התקלות, ופניות נשכחו ו"הלכו לאיבוד" בדרך". 

"בזכות  'smart base'", מציין מנתח המערכות, "תהליך שפעם היה נמשך כשבועיים, קורה בכמה דקות". באתר יש תיעוד לכל הדיווחים, והאחראים על התיקון יכולים לראות את סטטוס הטיפול בתקלה בכל עת.

אז איך פותחים פנייה? 

1. נכנסים לאתר 'smart base' דרך דפדפן האינטרנט האזרחי, מזינים מספר ת"ז ואת סיסמת משתמש MY IDF. (שימו לב, ביחידות מסוימות נדרש להזין מספר נוסף, אם אתם נדרשים לעשות זאת, פנו לרס"ר המחנה שלכם והוא ייתן לכם את הקוד).

2. לוחצים על 'עדכונים' ואז על 'פנייה חדשה', בוחרים את הנושא הרלוונטי, מזינים את הפרטים המתאימים לתקלה, כותבים פירוט קצר ושולחים.

 

3.  לאחר הזנת הפרטים, תוכלו לעקוב אחר הפנייה: מתי היא נשלחה, האם האחראים על התיקון קיבלו את הפנייה, ותאריך משוער לטיפול בה.

4.  אחרי שהפנייה תתופל הסטטוס שלה באתר יתעדכן תחת הקטגורייה "הפנייה טופלה" ומסרון ישלח למדווח.

*השירות אינו זמין למשרתים בחיל המודיעין ובזרוע האוויר והחלל.