המרפאה החדשה שתיתן לכם מענה מדויק יותר מאי פעם

קרה לכם פעם שכאב לכם אבל לא הבנתם מה מקור הכאב? או לאיזה רופא אתם צריכים ללכת? במיוחד בשבילכם פתחו בחיל הרפואה מרכז חדשני, עם מומחים בעלי תפקיד ייחודי שיעזרו לכם לאבחן את הבעיה ולקבל את הטיפול המתאים

22.06.23
אביטל פשחור, מערכת את"צ

קמתם בבוקר לגלח"ץ את הנעליים שלכם כמו בכל שגרת בוקר כי אתם חיילים טובים שעוקבים אחרי הפקודות ופתאום - נתקפתם כאב חד בכתף? בשביל מקרים כאלה, של כאבי שרירים, עצמות ומפרקים, קיימים שני סוגי טיפולים - פיזיותרפיה או אורתופדיה.

אז איך יודעים למי ללכת? בדיוק בשביל זה פתחו במרפ"א מרכז מרפאה ייחודית, עם רופאים בעלי תפקיד ראשון מסוגו בארץ, שיעזור למשרתים בצבא לקבל את הטיפול המהיר והיעיל ביותר.

"הבנו שיש בעיה", מסביר רס״ן נתנאל הולנדר, ראש מערך הפיזיותרפיה בצה"ל, "במקרים רבים הופנו חיילים למומחים הלא רלוונטיים, והרי כל רופא מציע טיפול בתחומו ולא תמיד ידע להתאים פתרון לבעיה".

מרפאת "שריר-שלד" החדשה עונה בדיוק על הצורך הזה, היא מהווה מרכז אבחון עבור מקרים הנמצאים "בשטח אפור", וחיילים יגיעו אליה עם הפנייה מרופא היחידה במקרים בהם אין תשובה מוחלטת למקור הבעיה שלהם.

במרפ"א מרכז, יושבים פיזיותרפיסטים בכירים שעברו הכשרה ממוקדת ומקצועית של יסודות האורתופדיה. כך שהם ידעו לבנות תוכנית טיפול, יוכלו להמליץ על דימות (MRI), טיפול תרופתי הכולל משחות ומשככי כאבים או במקרה הצורך - הפניה לאורתופד.

"מעבר למענה נכון יותר עבור החיילים, זה יצמצם עומסים באופן משמעותי", מסביר רס"ן הולנדר, "זה תפקיד חסר תקדים שלא קיים בעולם האזרחי ובשורה משמחת ברפואה הצה"לית!". 

"למעשה", הוא מזכיר בחיוך, "התעניינו לגביו כבר בקופת חולים אזרחית, ואנחנו צופים לו עתיד מבטיח. כרגע התחלנו במרפאה אחת כדי לשמור על מעקב רציף של השיטה, אך בעתיד מצפים שהתפקיד יגיע למרפאות נוספות בצבא. אנחנו עושים הכול כדי לחדד את הטיפול בחיילים".