אט"ל מהחזית

סיפורם של אנשי ונשות אט"ל, שנפצעו במהלך מלחמת "חרבות ברזל".

בואו לשמוע מקרוב על הרגעים הקריטיים בשדה הקרב, על ההתמודדות והשיקום המאתגרים והארוכים, על תקווה ואופטימיות.

12.05.24
מערכת את"צ

 פאראמדיק בחזית: תומר, פאראמדיק בא"ח נח"ל המשוחרר, לא חשב פעמיים לפני שגויס שוב למילואים בשבעה באוקטובר. הוא מספר על הפציעה שלו ושל מפקדו בעזה, על הטיפול הרפואי בשטח, על התחושות כמילואימניק בגדוד של לוחמים בשירותם הסדיר, על השיקום, ועל המשפט של סבתא שלו שעזר לו בתקופה המורכבת הזאת.

להאזנה בספוטיפיי

שבעה באוקטובר 6:12: יעקב התעורר בשעה 6:12 בשבעה באוקטובר מהאזעקות שהופעלו אצלו בבסיס כיסופים. ברגעים הראשונים במיגונית, הוא לא הבין שזה הולך להיות היום שישנה את חייו מקצה אל קצה.

להאזנה בספוטיפיי

עם הראש למעלה: בדרך לתקן את כלי הרק"ם של חטיבת גבעתי, בדרכם לשיפא, נורה נ"ט לעבר אנשי הטנ"א בנמר בו נסעו, שגרם לאריאל לאבד את רגלו. אריאל מספר על הרגעים הקריטיים, על השיקום בתל השומר ועל דברי היום יום שעוזרים לו.

להאזנה בספוטיפיי

להילחם על הבית: קצין הלוגיסטיקה של אוגדת עזה, עוז, הבין בבוקר השבעה באוקטובר שהייתה חדירת מחבלים, לקח את הנשק שלו ויצא מביתו שבעוטף להילחם. עוז ניהל קרבות מול חוליות מחבלים בציר 232 בעודו פצוע, ברגעים גורליים שהשפיעו על חיי אנשים רבים.

להאזנה בספוטיפיי

לוחם, חובש ומפקד: חניכי קורס המ"כים של חטיבה 828, ביניהם איליה, לוחם בחטיבת כפיר וחובש (שכבר נהפך גם למפקד בקורס המ"כים), נכנסו לעזה במהלך הקורס שלהם. הם לחמו שם בגבורה, כאשר מטען הופעל על הכוח. איליה טיפל בפצועים בכזו מסירות, שאפילו לא שם לב שנפצע בעצמו. זה סיפור על אחוות לוחמים, דוגמה אישית ואחריות פיקודית.

להאזנה בספוטיפיי

הקרב על מוצב פגה: הקרב על מוצב פגה הוא אחד מהקרבות הקשים שהתחוללו בבוקר השבעה באוקטובר. דולב, לוחם ניוד מבצעי, מספר על אותו הקרב, האומץ מול הפחד, והרצון לחזור לצבא ולהמשיך, עם הפנים קדימה.

להאזנה בספוטיפיי

משפחה זה הכל: אוריאל, מפקד הגנת המכשול בצפון, נפגע מטיל נ"ט שנורה אליו בגבול הצפון. לפרק הזה, הצטרפה אליו אישתו, עדי, מנהלת שירותי רפואה במרכז הרפואי פילון. יחד הם מספרים על אותם הרגעים- כפצוע, כאבא ואמא וכזוג נשוי.

להאזנה בספוטיפיי

ממטפל למטופל: אמנון התגייס למילואים כאח צבאי בחטיבת הקומנדו, כשבאחת מהפעולות שיצא אליה, הוא והרופא שאיתו נפצעו. אמנון, שהיה בהכרה מלאה, מספר על התחושות שמלוות מטפל שהופך מטופל, שגם פונה ע"י צוות הפינוי הרפואי לבית החולים שבו הוא עובד בשגרה.

להאזנה בספוטיפיי