מתגייסות בקרוב? הכירו את הנעליים החדשות שתקבלו מעכשיו

להיכנס לנעליים של חיילת לראשונה זאת חוויה לא פשוטה, אבל היא כנראה תהיה נוחה יותר בנעלי החיילות החדשות שיחכו לכן מעכשיו ביום הגיוס. הלכנו לבדוק במה הן שונות ומי תקבל אותן

18.06.24
גל מי טל, מערכת את"צ

לאחר שהוקפאה עם פרוץ המלחמה, תוכנית "מהפכה בלבוש" של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, בשיתוף אגף כוח האדם, חזרה לפעולה. כבר בימים האחרונים, מתגייסות חדשות קיבלו בלשכת הגיוס נעליים בגרסה משופרת, שמחליפות את נעלי שלושת הרבעים, הידועות גם כ"נעלי חיילות". 

"הנעליים החדשות פותחו בשיתוף עם החטיבה הטכנולוגית ליבשה והותאמו מבחינה אורתופדית למבנה האנטומי של החיילות כדי לספק להן נוחות מקסימלית", מסביר ע"ץ חן לוקוביצקי, מנהל פריטי הנעלה במרה"ס, "מבחינת הנראות החיצונית, השתדלנו להתקרב כמה שיותר למראה של נעלי החי"ר, בהתאם לבקשות שעלו בסקרים שערכנו".

בפיילוט שנערך בקרב המשרתות זכו הנעליים לתגובות חיוביות במיוחד. "יש שביעות רצון גדולה מאוד מהתוצר הסופי", הוא משתף, "החיילות הופתעו לטובה מרמת הנוחות והעידו שהמהלך צמצם את הפער שהרגישו לעומת הזכאים לנעלי החי"ר".

מי זכאיות לנעליים החדשות?

כאמור, את הנעליים המשופרות יקבלו כלל המתגייסות לתפקידי הכל"צ (מי שאינן מתגייסות ללוחמה) מ-16.6.2024 ואילך. אלו שהתגייסו לפני התאריך האמור, וקיבלו בשרשרת החיול "נעלי חיילות" מהדור הישן, לא זכאיות לנעל החדשה. במקרה של בלאי, יסופקו להן נעליים מהדור הישן, עד לגמר המלאי.

הכללים לגבי נעליים מדגם זה הם ללא שינוי מהכללים הקיימים בהק"א (הוראות קבע אכ"א) "ההופעה והלבוש" לגבי נעלי שלושה רבעים לחיילות:

חיילות הלובשות מכנסי דגמ"ח (בחילות היבשה) או מכנסיים בעלי כיסים קדמיים (בזרוע האוויר והחלל ובזרוע הים), או מכנסיים בעלי שני כיסים אחוריים - ינעלו נעלי שלושה רבעים (למעט חיילות במקצועות לחימה ובמקצועות שאושרו בהם נעליים גבוהות בהתאם לקבוע בהק"א "ההופעה והלבוש").

מכנסיים הנלבשים עם נעלי שלושה רבעים יש לקצר (לעשות להם מכפלת). הקיצור ייעשה כך שהמכנסיים לא יהיו גבוהים מפיקת הקרסול או נמוכים מעקב הנעל.

"אנחנו עובדים כל הזמן כדי להיטיב ולשפר את חווית השירות", מצהיר חן, "המהלך שהושלם בימים אלו נעשה לאחר למידה והקשבה לחיילות ולחיילים בשטח ולצרכיהם. אנחנו ממשיכים להתקדם ולקדם תהליכים דומים כדי להגיע לחיילים בקצה".