צריכים לקבוע תור לרופא? השקנו מרכז דיגיטלי במיוחד עבורכם

חיל הרפואה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה משיק את המרכז לבריאות מקוון - מרפא דיגיטלי שיתפקד ממש קופת החולים שלכם, אבל מהטלפון, ובכל עת. מדובר בחלק ממהלך ארוך טווח שמוביל החיל לייעול המענה הרפואי שמספק למשרתים. אלה החידושים

19.08.25
מערכת את"צ

לצד המרכזים והמרפאות הרפואיות הפרוסות ברחבי הארץ, קם מרפ"א דיגיטלי חדש אליו תוכלו לפנות מכל מקום. המרכז החדש מעניק מענה מותאם שמשלב כלים של בינה מלאכותית ורפואה מרחוק, תוך מיקוד על צרכי השטח על רקע המלחמה הממושכת בכלל הזירות. 

היום נחנך מרכז רפואי "און ליין" בראשית ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, ראש מטה אט"ל, תא"ל אלי עזר, קצין רפואה ראשי, תא"ל ד"ר זיוון בר - אביעד ונציבת קבילות החיילים, תא"ל במיל׳ רחלי טבת ויזל. 

כחלק מהשקת המרכז ישנה הרחבה של תחום הרפואה מרחוק בתחומים שונים - רפואת עור, נשים, אלרגיה, אנדוקרינולוגיה, ראומטולוגיה, המטולוגיה, גסטרו, רפואת שינה, כאב, נוירולוגיה, נפרולוגיה ועוד. בנוסף להרחבת שירותי הרפואה מרחוק, גם זמינותם שופרה. לדוגמה, ממוצע זמן ההמתנה לרפואת עור יעמוד על ממוצע של פחות מיממה, ובתחום רפואת כאב על כ-3 ימים.

בנוסף שודרג היישומון "מדיתיק" באמצעותו ניתן לקבוע תורים, לחדש מרשמים, לצפות בהיסטוריה רפואית וכאמור לקבל ייעוץ רפואי מרחוק. כחלק מהשדרוג נוסף ליישומון וואטסאפ מידע של חיל הרפואה שיהיה זמין בשעות הבוקר. בוט הרפואה הדחופה יעבור לפעולה 24/7 ואף יאפשר הפניה לרופא משפחה און ליין. השדרוג בוצע בשיתוף יחידת ׳שחר׳. 

גם מוקד מקום הלב *6690, הפעיל 24/7, הורחב וכולל כעת גם שלוחות שעוסקות בבריאות האישה ובשירותי מעבדה (בעקבות המעבר לבדיקות מעבדה במכבי). שלוחות אלה מצטרפות לזימון תורים ומידע, רפואה דחופה, קו סיוע ברה"ן ופר"ח (מוקד לבירור פניות בנושא יחס גורמי הרפואה כלפי החייל וערעור על החלטות רפואיות). 

בתחום הפיזיותרפיה נרשם חידוש בדמות שלוש אפליקציות ייעודיות – WiseCare, Kemtai ו־Sency – המאפשרות לחיילים שקיבלו הפניה לכך, לבצע תרגול עצמאי מרחוק, לקבל פידבק מיידי ולעקוב אחר התקדמותם.

מדברי ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו: "גם ברגעים אלו יש לנו כוחות שממשיכים לתמרן בעזה ולפעול בכל גזרות הלחימה, חיל הרפואה על אנשיו המעולים עוסקים בשנתיים האחרונות יום יום בהצלת חיים - מהפציעה בשטח עד לפינוי המהיר, ההגעה לבית חולים, ליווי מערך ר"ם 2 ולאחר מכן השיקום וההחלמה. 
לצד המלחמה, גם רפואת השגרה עושה צעדים ענקיים להשתנות, היכולת שלנו לטפל באופן מיטבי ונגיש במשרתים ובדגש על הלוחמים היא הדבר הכי חשוב. אני רוצה להגיד לכם תודה ענקית על מה שאתם עושים וגם הקמת מרפא און ליין כחלק מהדרך שלנו שלא תפסק לעולם - כל יום לקום מחדש ולשאול את עצמנו איך אנחנו נותנים שירותי רפואה טובים יותר למשרתי צה"ל."

ליישומון נכנסים באמצעות חיפוש המילה מדיטיק בגוגל. על מנת להוריד את היישומון למסך הבית, יש להיכנס לאפליקציית המדיתיק דרך אתר צ360, ללחוץ על שלושת השורות מצד ימין למעלה, לגלול מעט למעטה וללחוץ על "הורד כאפליקציה" ולעקוב אחר ההוראות.

לכל פניה, שאלה או בעיה ניתן לפנות למוקד *6690.