פורום המטה הכללי קיים יום למידה לסיכום מבצע "עלות השחר"

31.10.22
מערכת את״צ

מפקדי פורום המטה הכללי בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, התכנסו אתמול (שני) במחנה 'רבין' (הקריה), כדי לסכם את אחד המבצעים המשמעותיים והאפקטיביים אליהם יצא צה"ל בשנים האחרונות - "עלות השחר".

בסיכום לקחו חלק ראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, חברי פורום מטכ"ל ומפקדים משדרת הפיקוד המבצעית של צה"ל. במהלך היום הציגו המשתתפים את עיקרי המבצע, בהם תהליכי העיצוב, התכנון והניהול שלו, וקביעת המסקנות והלקחים הנדרשים ליישום - לטובת שיפור מוכנות המערכת המבצעית.

לאורך היום הודגשו חשיבות שיתוף הפעולה בין הזרועות, האגפים והפיקודים בצה"ל, כגורם מכריע שסייע לכוחות להגיע להישגים משמעותיים, והפעולות היזומות נגד ארגון הטרור הג׳יהאד האסלאמי הפלסטיני, שהביאו לחיסול תשתיותיו העיקריות.

במהלך הפורום הציג מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, את הישגי הפיקוד במבצע ואת עיקרי לקחי ההגנה הרב-מימדית, לצד לקחי התקיפה.

רח"ט המבצעים, תא"ל שלומי בינדר, סקר אודות עיקרי סיכום המבצע, וראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, הציג את תובנות הארגון, גם בהיבטי שיתוף הפעולה עם צה"ל.

בנוסף, שמעו המשתתפים סקירות, תובנות ולקחים מפי ראש אגף המודיעין, מפקד פיקוד העורף, ראש אגף התקשוב, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, מפקד זרוע הים, ראש החטיבה האסטרטגית וראש להק מבצעי אוויר.

בהמשך סיכם הרמטכ"ל את הדיון, והביע הערכה רבה למפקדים וללוחמים על פעילות צה"ל ועל הישגיו נגד תשתיות הטרור של הגא"פ.

"אנחנו מסכמים היום את עיקרי הלקחים והתובנות ממבצע ׳עלות השחר׳", הצהיר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "עמדנו במשימה שהוגדרה, ואף יותר ממנה: פגענו והרתענו את האויב באופן משמעותי, שמרנו על הבידול והניתוק בין רצועת עזה לאיו"ש והקרנו עוצמה אזורית. אויבינו רואים את התוצאות ורואים את יכולותינו. צה"ל עושה לא מעט מבצעי יוזמה.  יותר מעשור של עבודה מבצעית שמדינת ישראל יוזמת - צה"ל פועל, יוזם והתקפי מול האויב".

"בהזדמנות זו, אני רוצה לציין את השותפות של האנשים היושבים פה", המשיך הרמטכ"ל, "אני מסתכל על מרכיבי ההגנה, המודיעין והתקיפות מנגד - זה מה שעשה את מבצע "עלות השחר". החיבור עם העורף, עם ראשי רשויות, החוסן הלאומי האסטרטגי, שיתוף וקבלת ההחלטות. אני מעריך את פועלכם, את העבודה המשותפת, החשיבה היוזמת והתרומה לאורך המבצע. ישר כח".