9900 כבר יודעים איפה אתם תטיילו בחג

"מה עושים בחג?" - השאלה שגורמת לא פעם לוויכוחים, גם בקרב קבוצות החברים המגובשות ביותר. על מנת לפתור את הבעיה, כינסנו עבורכם כמה מהמוחות המבריקים ביותר של אגף המודיעין. בדרך כלל, יחידה 9900 עוסקת בתחומי הפענוח החזותי, המיפוי המדויק והלווינות על מנת לתת את התמונה המודיעינית המלאה מהשטח, אבל היום כמה מחבריה המוכשרים ממליצים על מסלולי הטיול האהובים עליהם בארץ כמו שהם רואים אותם - דרך תצלומי האוויר, ממעוף הציפור

15.10.19
תומי שטוקמן, מערכת את"צ

סמ"ר ר' - הכותל המערבי:

"קוראים לי סמ"ר ר' ואני מפענח ביחידה 9900 באגף המודיעין. אם יש מקום שאני חייב להמליץ לבקר בו בתקופת החגים הקרובה, מדובר בכותל המערבי בירושלים. כידוע, תקופת החגים היא תקופה מיוחדת מאוד בכל מה שקשור למסורת. זה זמן בו אנשים מתחברים למקורותיהם, עושים בדק בית ומתמקדים בתפילה וסליחות. בעיניי הכותל המערבי הוא מקום מושלם לחוות רגשות כאלה בשיא עוצמתם. מעבר לכך, ההיסטוריה של המקום עושה את שלה בכל ביקור: גם כשאני מבקר בו על מדים, בעוד טיול משפחתי או עם חברים".

רב"ט ז' - חוף דור:

"קוראים לי רב"ט ז', אני משרתת ביחידה 9900 באגף המודיעין. היעד אותו בחרתי הוא חוף דור. עוד כשהייתי ילדה קטנה, בעקבות הקרבה לביתי, ביליתי עם הוריי שעות בחוף. אינספור משחקים בין הדיונות, מרדף אחר גלים, ארמונות בחול וסתם התבוננות בלתי נגמרת באופק. ככל שהתבגרתי למדתי לאהוב את היופי הטבעי והפראי של שמורת הטבע הקיימת במקום. כחיילת, בחופשים אני מאוד אוהבת לנצל את מקומות הלינה מחוץ לשמורת הטבע. כאשר משוטטים לאורך השמורה ניתן לראות מערות כחולות יפהפיות. בחוף אף קיימת ספינה טרופה ישנה שמהווה את סימן ההיכר שלו ותמיד יש שם אנשים טובים שמחפשים להתנתק קצת ממהומת השגרה. מזמינה אתכם".

סמל ג' - תצפית ראש הנקרה:

"אני סמל ג' ואני משרת בשנתיים האחרונות ביחידת המודיעין הויזינטי של אגף המודיעין - 9900. היעד שאני בחרתי כמועדף עליי לטיולים הוא תצפית ראש הנקרה. את התצפית הכרתי בפעם הראשונה כשעשיתי שנת שירות לפני השירות הצבאי ביחידה במועצה האזורית מעלה יוסף שבאזור. נהגנו לשוטט ולהכיר מקומות יפים, כשבאחת הפעמים עלינו לעשות פיקניק בתצפית. התצפית עוצרת נשימה ביופייה והיא משקיפה על רצועת החוף של לבנון ושל ישראל. נראים ממנה צוקים לבנים שיחד עם המים הכחולים יוצרים תמונה מרהיבה. למעוניינים - מומלץ לקחת לדייטים".

סמל ע' - שבשבות אלוני הבשן:

"אני סמל ע', משרת ביחידה 9900 באגף המודיעין. בשירותי אני חוקר בזירה הצפונית. ישנו מקום שבעבודתי יוצא לי להיתקל בו לא פעם - שבשבות אלוני הבשן. לאחר שצפיתי במקום בפעם הראשונה ממעוף הציפור החלטתי שאני חייב לפגוש אותו פנים אל פנים - והתאהבתי. רק כשעומדים ממש מתחת לאותן שבשבות מרגישים את העוצמה שיש ברוח. נוף רמת הגולן נפרש משם למערב, והנוף הסורי ממזרח, זו נקודה מרשימה מאוד להגיע אליה ולתצפת. רואים שם גם כמה בונקרים ישנים שנשארו מימי מלחמת יום כיפור ומפוזרים בכל רמת הגולן. דבר חשוב שצריך להזכיר הוא להשאיר נקי גם למטיילים ולמבקרים אחריך".

 טוראי א' - מצדה:

"שמי טוראי א' והתגייסתי לאחרונה ליחידה 9900 באגף המודיעין. אחד הטיולים הזכורים עליי בעברי היה טיול בר המצווה שערכנו עם בני היישוב שלנו. נסענו באחד מסופי השבוע, מספר שבועות אחרי שחגגתי 13, והלכנו לישון באחד החניונים ליד ים המלח. החלטנו להתעורר מוקדם מאוד כדי להספיק לצפות בזריחה. לצערי, לא סיפרו לי על העלייה הקשה, אבל האמת- היה שווה את זה! כדי שתשתכנעו ששווה לבקר באתר במהלך החג בחרתי להראות לכם את היופי של מצדה ממעוף הציפור. תהנו!"

סמל ק' - קלע נמרוד:

"אני סמל ק' משרת ביחידה 9900 באגף המודיעין. המקום שבחרתי הוא מבצר נמרוד השוכן למרגלות החרמון, זהו המבצר הגדול ביותר בישראל מתקופת ימי הביניים. מהמבצר ניתן להשקיף על נופי הצפון המרהיבים. ליד המקום ישנו יישוב בשם נמרוד שצמוד ליישובים הדרוזים שגם בהם שווה לבקר. ביחד כל אלו יוצרים את הטיול המושלם בצפון. אני בטוח אהיה שם. ואתם?"