אל"ם ל' נכנס לתפקידו כמפקד מערך ההדרכה של אמ"ן

21.06.22
מערכת את"צ

היום (שלישי), התקיים טקס חילופי מפקדי מערך ההדרכה של אמ"ן, אשר נערך בבה"ד 15, במעמד ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים. אל"ם ל' יחליף את אל"ם קובי מנדלבליט, אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות ופיתח את עולמות ההדרכה, שיטות הלמידה באופן טכנולוגי וחדשני ובמעבר המערך לנגב על ידי לקיחת חלק משמעותי בבנייה של בסיס חדש של המערך בשכונת רמות בבאר שבע. אל"ם מנדלבליט מסיים את תפקידו הנוכחי וממשיך לתפקיד הצנזור הצבאי הראשי, בדרגת תת-אלוף.

אל"ם ל', מפקד מערך ההדרכה הנכנס, סיים את תפקידו האחרון כראש מחלקת מודיעין השדה לאחר שעבר במהלך שירותו מספר תפקידים קמ"ן אוגדה 210 בעת חשיפת תיק הגולן, סגן קמ"ן פיקוד הצפון וראש ענף מפקדים במערך ההדרכה תחתיו עברו כלל הכשרות הקצונה השונות של אמ"ן.

מערך ההדרכה של אמ"ן הוא שער הכניסה לאגף המודיעין, דרכו עוברים כלל החיילים, הקצינים ובעלי התפקידים באגף. במערך ההדרכה מאות רבות של קורסים שונים, המכשירים אלפי חיילים בכל שנה ליחידות והמערכים השונים הקיימים באגף המודיעין. בשנתיים האחרונות, עבר המערך טרנספורמציה כאשר חלק נרחב מההכשרות עברו לעולמות הדיגיטל, וכיום מועברים 70% מתכני ההדרכה של אמ"ן בשיטות לימוד חדשניות וטכנולוגיות, ולא בלימוד פרונטאלי מיושן.

מערך ההדרכה הוא מהמובילים בצה"ל בעולמות שיטות הלימוד, הפדגוגיה החכמה והיחס האישי אותו מקבל כל חניך שעובר קורס והכשרה בבה"ד 15 או באחד מבסיסי המערך האחרים.


במהלך טקס החילופים סיפר אל"ם קובי מנדלבליט על העשייה הענפה במהלך השנתיים האחרונות- " עם כניסתי לתפקיד מפקד מערך ההדרכה, החלטתי בשיתוף פורום המפקדים של המערך- שאנחנו יוצאים למסע שיוביל לעידן של מהפכות במערך ההדרכה. העשייה הרבה שקצרה היריעה מלתאר כאן במילים, נשענת על קבוצת איכות של אנשים מסורים ורתומים.

הצבנו את תפיסת הקמפוס החכם והדיגיטל בראש החץ של תהליך השינוי המהפכני באבולוציה הטכנולוגית והפדגוגית של אמ""ן. הגדרנו סטנדרט של מצוינות ואיכות במקצוע ההדרכה וקידמנו את תהליך מעבר אמ"ן לנגב בבניית מתקן הקורסים הטרום צבאיים"רמות" בבאר שבע".

אל"ם ל' מחליפו בתפקיד הסביר גם הוא על חשיבות ההדרכה באמ"ן - "אתגרי המודיעין כיום הולכים ורבים, ואנו נדרשים להכשיר את מי שיעמוד בקו הראשון של ההתרעה והסיכול, המב"מ, האיסוף, ההשפעה, הדיגיטל והסייבר, כמו גם הקמ"נים בדרגים השונים להצלחה מלאה במשימותיהם בשגרה, בחירום ובמלחמה.

מערך ההדרכה אותו אני מקבל לידיי הוא מתקדם ורלוונטי מתמיד. נמשיך את קידום תהליכי העומק הללו תוך הגברת הרלוונטיות ואיכות ההכשרה למערכי אמ"ן, כדי להמשיך ולהיות מערך ההדרכה המוביל בצה"ל ובקהיליית המודיעין."