נכנס לתפקידו אל"ם ג' - המפקד החדש של מערך בטחון המידע של צה"ל

בתחילת השבוע (א׳), התקיים טקס חילופי מפקדי ראש מערך בטחון המידע, אשר נערך במחנה גלילות, במעמד ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומזומנים נוספים. אל"ם ג' יחליף את אל"ם ר', אשר כיהנה בתפקיד זה בשלוש השנים האחרונות באופן מבריק ופיתחה את מערך ביטחון המידע מעבר לגבולותיו בכל יום. ר' תפשוט את המדים בסיום תפקידה

19.05.22
מערכת את"צ

ג׳ החל את דרכו בחה״א והצטרף למערך ביטחון המידע בשנת 2004. במהלך השנים מילא מספר תפקידי קב״ם כשהאחרון שבהם קצין ביטחון מידע של אמ״ן.

אל״ם ג׳ יחל לפקד על מערך ביטחון המידע שאחראי לגבש את מדיניות ביטחון המידע בצה"ל, לבצע תהליכי כשירות ביטחונית למשרתים ולמועמדים לשירות בצה"ל ולנהל חקירות ביטחוניות.
בנוסף המערך אחראי להשפיע על מאמצי רידוד יכולות מודיעין אויב וההגנה הרב מימדית. זאת במטרה למנוע דלף מידע מסווג, לסכל מאמצי מודיעין אויב, יריב וגורמים אחרים לאסוף מידע מסווג על צה"ל. מטרת העל של המערך לשמר חופש פעולה מבצעי, טכנולוגי ומודיעיני לצה״ל, והוא נחשב בין הגופים הותיקים ביותר באמ״ן ובצה״ל בכלל.

״תפקיד המערך הינו הגנה על אחד הנכסים החשובים ביותר שיש לנו לספק לצה״ל ולמעשה לביטחונה של מדינת ישראל - הסוד", אמר בנאומו ראש אמ״ן, אלוף אהרון חליוה, "שמירה של הסוד מאפשרת לשמר את העליונות המודיעינית והמבצעית של צה״ל וקהילת הביטחון כולה. בשנים האחרונות מערך ביטחון המידע אימץ דפוסים חדשים ויצירתיים במאבק על שמירת הסוד. ככל שיכולות אמ״ן מתרחבות בדברים רבים שהשתיקה יפה להם כך חשוב להימצא בכל נקודה, לוודא סגירת כל דלף אפשרי, ולהגן על הנכסים החשובים לנו ביותר.״

על העיתוי הביטחוני מוסיף ראש אמ״ן: ״אנחנו בעיצומם של חודשיים רגישים ומאתגרים מבחינת הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, גל הטרור שהחל בחודש מרץ הובילו לתקופה מתוחה במיוחד, אתגרים רבים עוד לפנינו - נגן על סודותינו ועל ההפתעות שאנו מכינים.״

מערך ביטחון המידע מתמודד עם שינויים רבים בצה״ל ובעולם שמקשים על שמירת הסוד, חיילי וקציני המערך מתמודדים עם אתגרים רבים במטרה לשמור על ביטחון מדינת ישראל ולסכל פגיעות במידע צה״לי ע״י אויבנו במטרה לנצל חולשות כדי לפגוע בחופש הפעולה.

״אנו מצויים בעיתוי ייחודי של מציאות מורכבת ומשתנה - התגברות המערכות הביטחוניות, מהפכת המידע, טרנספורמציה דיגיטלית, שינויי תפיסות ותהליכים בצה״ל - כל אלה יחדיו מייצרים הזדמנויות וסיכונים הולכים וגוברים. מערך ביטחון המידע זכה להתמקם במרכז המגמות ולעמוד בחזית החיכוך בין כוחותינו לאויבים ויריבים ובין אנשינו לאיום המתהווה. זוהי מלחמת טובי המוחות שנמצאים בהשתנות מתמדת", הצהירה ראש מחלקת ביטחון המידע היוצאת, אל״ם ר': 

בנאומו של ראש מחלקת ביטחון המידע הנכנס, אל״ם ג׳, אמר: ״מערך ביטחון המידע בצה״ל עומד בחזית המערכה להגנת הסוד. זו מערכה פעילה ביותר, אויבנו מציבים אתגרים רבים ומגוונים בניסיונות יומיומיים לנצל כל חולשה - אנושית או טכנולוגית במטרה לפגוע בחופש הפעולה: לסכל את התכניות, לפגוע בכוחותינו ולשבש את המאמצים שלנו - לכן אנחנו פה. זו החוויה המבצעית השוטפת של מחב״ם שכבר 70 שנה מאפשר, משפיע, מאפשר, ומסכל״.