אלו הזוכים בפרס ראש אמ״ן לחשיבה יוצרת לשנת 2022

13.12.22
מערכת את"צ

טקס הענקת פרסי ראש אמ"ן לחשיבה יוצרת לשנת 2022, נערך בתחילת השבוע (ראשון), בראשות ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, וחברי הפורום המוביל של האגף.

בטקס, על-שמו של אל"ם עוזי יאירי ז"ל, הוענקו פרסים על פרויקטים פורצי דרך בתחומי הטכנולוגיה, המודיעין וההון האנושי, והוא התקיים לראשונה ב"רמות", מתקן ההכשרות הטרום צבאיות של אגף המודיעין, המהווה סנונית ראשונה של מעבר אמ"ן לנגב. 

מתוך כ-40 פרויקטים מצוינים נבחרו על ידי הוועדה כ-18 פרויקטים אשר בלטו במיוחד.

להלן רשימת הזוכים בפרס ראש אמ"ן ומקבלי תעודות הערכה לחשיבה יוצרת:

פרס חשיבה יוצרת בתחום הטכנולוגי -
מענה טכנולוגי יוצא דופן לבעיה מבצעית ממוקדת וייחודית. המיזם מציב פתרון מורכב חדשני ומדויק, מאפשר שמירה מלאה, ללא פשרות, על הסודות הטכנולוגיים וליבת הסוד של אמ"ן על מנת להמשיך לקיים פעילות מודיעינית מבצעית לאורך זמן.

פרס חשיבה יוצרת בתחום הטכנולוגי -
מטרת הפרויקט של יחידה 8200 ומערך המבצעים המיוחדים הינה שמירה על העליונות המודיעינית של אמ"ן תוך עיצוב שיטות ייחודיות.

פרס חשיבה יוצרת בתחום הטכנולוגי -
פיתוח טכנולוגי ייחודי של מספר גופים במערכת הביטחון להשגת מודיעין אסטרטגי בשילוב מתקדם של אדם מכונה במסגרת המערכה שבין המלחמות.

פרס חשיבה יוצרת בתחום המודיעיני -
ההיערכות למבצע "עלות השחר" למול הגא"פ הייתה קצרה וממוקדת. הגופים השותפים לפרס הובילו להישגים משמעותיים במבצע, בהם פגיעה בבכירי הגא"פ ותקיפת מטרות איכות. כל זאת באופן משולב תוך פיתוח כלים טכנולוגיים ומיצוי האיסוף והמחקר מודיעיני באופן מתקדם.

פרס חשיבה יוצרת בתחום המודיעיני -
פעילות מבצעית, יצירתית ואיכותית של מספר יחידות באמ"ן. הפעילות מהווה חשיבות אסטרטגית אשר הביאה לפגיעה בבניין הכוח של היריב ומיקסמה את הישגי צה"ל בזירה הצפונית.

פרס חשיבה יוצרת בתחום המודיעיני -
כלי חדש ויעיל של יחידת הרחפנים הפועלת תחת יחידה 9900 באמ"ן. הכלי מביא וויזואליה מכלל הגזרות בזמן מהיר וביעילות רבה תוך אפשרות נשיאת סנסורים חדשים ושדרוג יכולות הצילום שלו בהתאם לצורך המבצעי.

פרס חשיבה יוצרת בתחום מודיעין השדה -
אוגדה 80 אחראית על גבולה הדרומי של מדינת ישראל ותפקידה לסכל איומים פלילים ופעילויות חבלניות עוינות במרחב. שיתוף פעולה עם מגוון רחב של גופים וארגונים אפשרו זיהוי סימנים מעידים, איתור פעילות פלילית עויינת והצגת תמונת מצב מודיעינית.

פרס חשיבה יוצרת בתחום משאבי אנוש וחינוך -
פרוייקט משותף של מחלקת מדעי ההתהגות, משאבי אנוש ומערך התקשוב של אגף המודיעין, המאפשר מיון ואיתור מועמדים לשירות ביטחון מרחוק, באופן נגיש ויעיל לכלל יחידות אמ"ן. הפרוייקט מעצים שוויון ההזדמנויות במיונים עבור מועמדים לשירות ביטחון מכל רחבי הארץ.

פרס חשיבה יוצרת בתחום חיסכון והתייעלות -
מערכת דמ"ח (דירוג מחקר) דיגיטלית חדשנית של יחידה 81 המאפשרת התייעלות, חיסכון ושמירה על איכות הסביבה.

פרס חשיבה יוצרת בתחום מורשת המודיעין -
ספר שתפקידו תיעוד מורשת האגף ולצד זאת הצגת לקחים מהעבר עבור עשייה עתידית במטרה לחזק את ערכי הטלת הספק, צניעות, פתיחות ושקיפות.

תעודת הערכה בתחום הטכנולוגי -
המיזם, של סיירת מטכ"ל, מביא לידי ביטוי פריצת דרך בגבולות הטכנולוגיה, להתאמת מענה טכנו-מבצעי ייחודי לפעילות היחידה, שאפשר ויאפשר את מימוש המשימה באופן מלא.

תעודת הערכה בתחום הטכנולוגי -
פרויקט טכנולוגי ייחודי, חדשני ופורץ דרך של יחידה 81.

תעודת הערכה בתחום המודיעיני -
התארגנות משותפת למגוון רחב של גופים אשר תפקידה לסכל טרור, אלימות והסתה.

תעודת הערכה בתחום המודיעיני -
פעילות משותפת למספר גופים במערכת הביטחון, אשר במהלכה בוצע מחקר מודיעיני טכנולוגי ייחודי תוך ביצוע מבצעים בינלאומיים משותפים אשר תוצאותיהם מהווים תרומה משמעותית לבניין הכח הצה"לי.

תעודת הערכה בתחום המודיעיני -
צוות רב ארגוני אשר עושה שימוש בלמידה מתקדמת של מכונה כדי לגבש מודל התרעה במטרה למקד את מאמצי האיסוף והמחקר. המודל מסייע להציל חיים.

תעודת הערכה בתחום המודיעיני יחידה -
יכולת חדשה שנוצרה ביחידה 9900 של אמ"ן תוך שיתוף פעולה של מרכז החלל ויחידת המיפוי, בעזרתה ניתן לייצר תשתיות מיפוי בצורה מהירה ויעילה יותר, בכלל הגזרות הרלוונטיות.

תעודת הערכה בתחום משאבי אנוש וחינוך -
פרוייקט רחב בעולמות ההדרכה באגף המודיעין הכולל שלושה מאמצים: שינוי תפיסת ההכשרה בהדרכה, שילוב מוגבר של טכנולוגיות הדרכה ושדרוג סביבת הלמידה. הפרויקט נועד לשפר את חווית הלמידה של החייל, להציבו במרכז ולממש את מלוא הפוטנציאל תוך שימוש בלמידה עצמית וקצב למידה אישי.

בהמשך הטקס, חילק ראש אמ"ן גם את פרס מפעל חיים לשנת 2022 לאע"צ י׳, המשרתת במערך המבצעים המיוחדים מזה 40 שנים, מהווה מוקד ידע בתחומה ועמוד תווך בפעילות המערך לאורך כל שנות שירותה.

"חלוקת הפרס מתקיימת לראשונה בקמפוס "רמות". אין מקום מתאים יותר לדבר על חשיבה יוצרת, שדורשת את הפיכתם של הרעיונות למעשים", אמר אלוף חליוה, "בעידן שבו האיומים משתנים, והאתגרים רבים ומתעצמים, הצלחתו של אגף המודיעין להתעדכן, להתחדש ולהוביל תלויה במידה רבה בחשיבה היוצרת של משרתי האגף".