עת סיימו החניכים לתכנת את הבוטים, סוג של תוכנה שאוספת מידע בדרך שמחקה התנהגות אנושית, הם התחלקו לקבוצות, וערכו תחרות במסגרתה תכנתו את תכנית ההפעלה של הבוטים.

המשחק הווירטואלי עצמו נשמע פשוט - אי ועליו קריסטלים. בכדי להשיג אותם, צריכה הקבוצה להתגבר על מכשולים שהציבו הבוטים היריבים - ולנסות לצפות את מהליכיהם מראש. אולם המשחק אינו מגלה מבחוץ את השיעור אותו הוא מלמד.

״אנחנו הולכים להקדים את היריב בצעד אחד", מסביר טוראי י' את האסטרטגיה הקבוצתית שלו. "כשאנחנו מנסים ללמוד את היריב ומתוך כך סביבה חדשה - כמו במשחק - זה תורם ליכולות שלנו בעולם הסייבר, שמשתנה כל רגע", הוא מוסיף ומדגיש: "בשדה הקרב העתידי - לטכנולוגיה חלק עצום".
בקורס, שנמשך כ-16 שבועות, מעניקים לחניכים ידע שמציב אותם בשורה הראשונה של הטכנולוגיה הישראלית והעולמית, ולהיות מגני הסייבר הטובים ביותר. "אני מאמין ששיתופי הפעולה הללו תורמים מאוד גם לטווח הרחוק, כאשר אותם חניכים יגיעו לחברות ההיי-טק המובילות", אומר מפקד הקורס, סגן מ'. "בעזרת שיתוף הפעולה אנחנו מעצימים את התרומה למדינה - בין אם כלובשי מדים או כאזרחים".

באגף התקשוב מציינים כי יום העיון שנערך בחברת "אלגוטק", התקיים כחלק ממיזם חדש המשתף פעולה בין צה"ל, משרד החינוך ומייקרוסופט. "מטרתו", מסבירים באגף, "היא קירוב חיילים המשרתים בתפקידים טכנולוגיים לעולם ההיי-טק האזרחי".