הגדוד המבצעי של אגף התקשוב וההגנה בסב"ר עבר לנגב

60 שנה אחרי הקמתו עוזב גדוד "אמירים" את צריפין לטובת הנגב - כחלק ממהלך מעבר צה"ל דרומה. מפקד הגדוד, סא"ל שלומי קדם, שאביו היה בעצמו מג"ד "אמירים" לפני 30 שנה, מספר על המעבר וסוגר מעגל: "מרגיש זכות אדירה"

02.08.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר נפרדו חיילי ומפקדי גדוד "אמירים" מבסיס צריפין ונסעו לנגב כחלק ממהלך מעבר צה"ל דרומה. "אמירים" הוא הגדוד המבצעי של אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, והוא אמון על המענה התקשובי בכל נקודה בה אין תשתית או תנאים לתקשורת נייחת. בנוסף, מספק הגדוד פתרונות תקשורת ניידים, לרבות תחנות "ורד הרים" ותקשורת לוויינית לטובת פעילויות מבצעיות בים, באוויר וביבשה. 

"השנה אנחנו מציינים 60 שנים להקמת הגדוד", מספר סא"ל שלומי קדם, מפקד הגדוד. "אנו נוטעים את שורשינו הראשונים כגדוד מבצעי, במקום שיהווה עבורנו, כלל חיילי ומפקדי הגדוד, בית שני לעשרות השנים הבאות".

סא"ל קדם מדגיש כי כלל התשתיות הטכנולוגיות, סביבת העבודה ומתקני רווחת הפרט בבסיס החדש הם מהמתקדמים ביותר: "מעבר הגדוד הוא סימן מובהק לחשיבותו - הראשון הזוכה לתשתיות כאלה". 

עבורו, כבנו של סא"ל (מיל') איציק קדם, מפקד גדוד "אמירים" לפני כ-30 שנים, מדובר בצעד מרגש וסמלי במיוחד: "כמי שהעביר לא מעט ימים מילדותו בלשכת המג"ד בצריפין, אני מרגיש זכות אדירה וסגירת מעגל להיות המג"ד שיוביל את הגדוד למשכנו החדש בנגב. המעבר של גדוד ״אמירים״ מהווה חלק מתהליך של הירידה של אגף התקשוב לנגב, והוא עוד אבן דרך לקראת הקמת קריית התקשוב בדרום".