קצין המילואים שחוזר כל שנה להתייחד עם זכר הנופלים

בכל שנה מתקיים באגף התקשוב וההגנה בסב"ר ערב התייחדות לזכר נופלי חיל הקשר והתקשוב. רס״ן (מיל') שר ענבר מגיע מדי שנה כדי לפקד על הטקס: "יש לי קשר קרוב וזיקה משפחתית גדולה לחיל"

09.07.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר התקיים ערב ההתייחדות השנתי לזכר 564 נופלי חיל הקשר והתקשוב.

הטקס, שהתקיים בעמותת ההנצחה לחללי חיל הקשר והתקשוב שביהוד, נערך במעמד המשפחות השכולות, ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, האלוף נדב פדן, קצין הקשר והתקשוב הראשי תא"ל נתי כהן, מפקד יחידת לוט״ם, תא"ל רמי מלאכי, ראש חטיבת ההגנה תא"ל נ', מפקדי אגף התקשוב וחיל הקשר בעבר ובהווה וראש העיר יהוד, הגברת יערה מקליס.

רס״ן (במיל') שר ענבר, המתגורר בניו יורק, מקפיד להגיע לכל טקס - כבר 20 שנה. "התגייסתי בנובמבר 1994 לטירונות של חיל הקשר ומאז לא עזבתי", הוא מספר. "במסגרת התפקידים שביצעתי כקצין דבקה בי החיבה לניהול הטקסים הצבאיים".

"היו שני טקסים בכל שנה שהייתי אחראי עליהם, אחד מהם היה הטקס ההתייחדות וכך מצאתי את עצמי גם בסדיר וגם בקבע מפקד הטקס, שהפך לצו מצפוני ולמסורת שממשיכה עד היום", מסביר רס"ן (מיל') ענבר.

"יש לי קשר קרוב וזיקה משפחתית גדולה לחיל ולמקום הזה", הוא מוסיף. "יוצא לי לראות את הניצנים החדשים שפורחים בחיל, מתפתחים, צומחים והופכים למפקדים בכירים".

את הטקס חתם בדבריו האלוף נדב פדן, ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר: "אני מתחייב שנעשה כל אשר לאל ידינו שנפילת יקיריכם לא תהיה לשווא. נעשה זאת על ידי המשך העשייה הביטחונית, שימור נורמות מקצועיות ומוסריות גבוהות וטיפוח הגאווה שבשירות. הקשר אתכם הוא מקור הכוח הבונה את חוסנה הלאומי של החברה וצה"ל וסיפורם של יקיריכם הינו חלק בלתי נפרד ממורשת האגף והצבא".