אגף התקשוב וההגנה בסייבר בשיתוף פעולה ייחודי

29.04.18
מערכת אתר צה"ל

השבוע, קיבלו זוכי אליפות הסייבר הארצית שנערכה במרץ האחרון את הפרס הנחשק שהובטח להם והוא - טעימה של יום שלם משירות צבאי טכנולוגי, מרתק ומאתגר בבסמ״ח - בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר של אגף התקשוב וההגנה בסייבר

אליפות הסייבר הישראלית המתקיימת מזה 4 שנים, היא פרויקט של משרד החינוך בשיתוף IATI איגוד התעשיינים לקידום ההייטק בישראל שמטרתו לעודד את לימוד התכנות בקרב התלמידים במערכת החינוך.

 ״התחרות מתבססת על פיתוח של קטע קוד ולמעשה דרך הפיתוח מתנסים התלמידים בלמידת חומר חדש, בעבודת צוות, בפיתוח קוד, בדיקתו ותיקונו בתהליך המתפתח לאורך זמן״, אמר אחד המנטורים המובילים בתחרות ורמ״ד תוב״ל בבסמ״ח, רס"ן אביחי קפאח, ״בתחרות לקחו חלק כרבע מיליון תלמידים מכ – 1,500 בתי ספר ובמהלכה התחלקו לקבוצות בהן הם פיתחו קטעי קוד, התחרו ביניהם. המובילים בכל הרצה שנבדקה על ידי סימולטור עברו לשלב הבא.

 "הקבוצות המובילות מכל תיכון ממשיכות לשלב האתגרים, בו חושפים להם אתגרים חדשים על פני מספר שבועות והם צריכים לעמוד כל פעם באתגר חדש ולהעלות את קטע הקוד שלהם לאתר בהתאם להישג שלהם. בשלב האתגרים, מקבלות הקבוצות ניקוד ובהתאם, הקבוצות הטובות ביותר זוכות להשתתף באירוע הגמר החגיגי״, הוא אומר.

 אירוע הגמר הוא אירוע השיא בו התחרות עולה רמה ובסופו נמצאות הקבוצות המנצחות. לאירוע הגמר מגיעים המנטורים שליוו את הקבוצות לאורך כל התחרות, בכירים וחברות מובילות מתעשיית ההייטק ובכירי אגף התקשוב וההגנה בסייבר ביניהם, מפקד לוט״ם, תא״ל רמי מלאכי.

התחרות מפתחת מיומנות בלמידה עצמאית, התנסות בטכנולוגיות שונות, מחקר, עבודת צוות ויותר מכל, חושפת את התלמידים לאנשים ומנטורים מהתעשייה שעוסקים בתחום ומעודדים אותם לעסוק עוד יותר בתחום התוכנה.

 ״אנחנו בבסמ״ח, מלווים את התחרות מתחילתה ולבסוף, מקנים לחמישים תלמידים מקבוצות מצטיינות יום שיא, בו נחשפים התלמידים למסלולי התוכנה והסייבר באגף ומעבירים הרצאות העשרה מקצועיות״, מספר רס"ן קאפח, ״זו תכנית חשובה מאוד שעוזרת לקדם את תחומי התכנות והסייבר ברחבי הארץ. היא חושפת את התלמידים לתחומי עשייה ולידע שהם לווא דווקא פגשו לפני כן, ומפגישה אותם עם מנטורים מהצבא. התכנית מפתחת את התלמידים להמשך עיסוק מקצועי שמאפשר להם להתפתח ולתרום באופן משמעותי יותר למי מהם שיגיע לתפקיד טכנולוגי בתחומי התוכנה והסייבר בצה״ל״.