מי ניצח באתגר הסייבר? בואו לגלות

שמונים חיילים, שלוש זרועות ורק מנצח אחד. אז מי ניצח? מי כמעט הגיע למקום הראשון? ועל מה התחרו המתמודדים? בואו לקרוא על כל הפרטים על תחרות הסייבר הראשונה מסוגה

24.06.18
מיכל עבר-הדני, מערכת אתר צה"ל


יום שלישי, תשע בבוקר. שמונים מגנים בסייבר מרחבי צה"ל מתאספים ומגיעים למשרדי סיסקו בנתניה, לאתגר סייבר ראשון ויחיד מסוגו.

החיילים מתיישבים, פותחים את הלפטופים ויוצאים לדרך. מתחילים בתחרות - מתח באוויר. קבוצות של חיילים יושבות, חושבות ומתייעצות על החידות ולרגע לא נחות.

 

האתגר היה מורכב ממספר תחומים - חקירת תקשורת, חקירת וירוסים, חקירת זיכרון ועולם האינטרנט. "האתגר היה מאד מגוון", מסביר ראש תחום סב"ר בחושן רס"ל מ', "בדרך כלל החיילים מתעסקים בנישה מאוד ספציפית בסייבר, אנחנו אמרנו שניקח הרבה נושאים בעולם ההגנה על מנת שאנשינו ייחשפו לנושאים שהם לאו דווקא חזקים בהם ביום יום - כשיש יחידה שטובה במשהו אחד היא מתנוונת במשהו שני".

האתגר הורכב על ידי יחידת חושן מאגף התקשוב וההגנה בסייבר, "אחד מאנשי הסייבר שלנו וראש צוות מיועד, פנה אליי וביקש לפתח איזשהו אתגר בשביל אנשינו - אנשי חושן. העליתי את זה לדרג הבכיר יותר והחלטנו לפרסם את זה לכלל הזרועות".

אל האתגר הגיעו אנשי הגנה בסייבר מכל זרועות צה"ל - זרוע האוויר, זרוע הים, זרוע היבשה, יחידת אופק, ממת"ם, ממר"ם, יחידה מחיל התקשוב ונציגים מיחידת חושן.

 

על הליך בניית ופרסום האתגר מספר רס"ל מ', "רק לפתח, לבנות ולהרכיב את כלל החידות לקח ארבעה חודשים". עוד מוסיף ואומר רס״ל מ׳ כי האפקט שנוצר כאשר החיילים שמעו שעומד להתקיים אתגר עוד אדיר, "תחרות זה מוטיבציה - אנשים מתחילים להתאמן וזה מעלה את הרמה שלהם באופן טבעי".

במהלך התחרות החיילים יכלו לבחור נושא ובתוך כל נושא היו מספר חידות בסדר קושי עולה. התחרות בין הקבוצות הייתה צמודה, על המסך נראה מצב הנקודות של כל קבוצה. "האתגר נבנה ברמה של למידה, האתגר הטכנולוגי לא בא להקשות אלא ללמד ולתת הכוונה".

 

 

בשעה חמש, נעצרה התחרות, האצבעות עזבו את המקלדת והחיילים התבקשו לסיים ולהפסיק הכל. יש מנצחים.

היחידה מחיל התקשוב זכתה במקום הראשון, במקום שני יחידת חושן ובמקום השלישי יחידת ממר"ם.

"התחרות לא נגמרה כאן", מסביר רס"ל מ', "קיבלתי בקשות מהחיילים לפתוח את השרת שוב כדי שימשיכו את האתגר ויסיימו אותו, למרות שהתחרות נגמרה".

"אני מבחינתי רואה את זה כמופע חוזר", מסכם רס"ל מ', "אני כבר יכול להגיד שקיבלנו הזמנה נוספת להתארח בחברת תקשורת אחרת ולערוך שם אתגר".