יחידת ממר"ם – מרכז המחשבים ומערכות המידע של צה"ל ואגף התקשוב וההגנה בסייבר, נפרדה היום מהאיש הכי ותיק שלה. אפרים גנדלברג שמו. אפרים, יליד 1946, סיים הערב את משמרתו האחרונה בממר"ם אחרי שירות בן 54 שנים.

"התגייסתי בשנת 1964,חמש שנים לאחר הקמת היחידה ושלוש שנים לאחר הגעת המחשב הראשון לצה"ל", מספר אפרים. "מצה"ל השתחררתי בשנת 1969 בדרגת רב סמל והמשכתי לעבוד בממר"ם כאזרח עובד משרד הביטחון".אפרים, בן 72, נשוי + שני ילדים, ביניהם ניר ז"ל, לוחם יחידת אגוז שנפל בלבנון בדצמבר 1996.

משיחה עם אנשיי היחידה, אין אדם שמכיר לעומק את היחידה יותר טוב מאפרים;"עבדתי תחת כל מפקדי ממר"ם – 18 במספר. היחידה היא מקום בעל עבר עשיר והיסטוריה מפוארת. שירתו ומשרתים כאן הטובים מבנינו, אנשים מוכשרים, אינטיליגנטיים, שנותנים את כל כולם למען הגנה על מדינתנו ושירות משמעותי, בין אם בסדיר או במילואים".

בתפקידו אחראי אפרים על ניהול תקשורת מערכות מחשב, תיקון עבודות שנכשלות על גבי ה'מחשב המרכזי', עבודה אותה הוא עושה בעיקר במשמרות הלילה.
בלילה שבין שבת ואור ליום ראשון, הצטרפו מפקד לוט"ם, תא"ל רמי מלאכי ומפקד ממר"ם, אל"ם ע' למשמרתו האחרונה של אפרים, לחלוק כבוד לותיק אנשי ממר"ם.

"פרויקה מסיים היום תקופת שירות של 54 שנים בממר"ם ובמשרד הביטחון, ובכך למעשה ליווה את ממר"ם במשך מרבית תקופת חיי היחידה", בירך מ' ממר"ם, אל"ם ע'.

"ממר"ם מצידה זכתה באדם משכמו ומעלה, אשר תרם רבות ליחידה ולשירות המדינה.פרויקה, אתה מייצג את רוחה המיוחדת של היחידה, איתה אתה כל כך מזוהה. רוח של עשיה, חיבור למשימה, אחווה ושותפות. מאחלים לך המשך עשיה פוריה ושלא תנוח לרגע כמו שרק אתה יודע. משפחת ממר"ם".

"בשבילי כל ממר"ם היא הצלחה אחת גדולה" אפרים מסכם, "בתור אחד שראה את המחשב הראשון מגיע לצה"ל ועד לאיפה שאנחנו נמצאים היום, עברנו תהליך מדהים. זה קרה אך ורק בזכות כוח אדם איכותי שקיים במקום, כזה ששואף תמיד להצלחה מרובה וחוצה גבולות חדשים בעולמות המחשוב והטכנולוגיה".