התרגיל המיוחד של חיילי גדוד התקשוב 372

06.11.19
מערכת אתר צה"ל

בשנים האחרונות הופך עולם הדיגיטל לחלק בלתי נפרד מחיינו והטכנולוגיה נכנסת כמעט לכל תחום. יחד עם השינוי העולמי הופך גם צה"ל לטכנולוגי יותר ויותר. בחודשים האחרונים כחלק מהתהליך, שינה גדוד התקשוב של פיקוד המרכז, גדוד 372, את פניו וקלט יכולות טכנולוגיות חדשות רבות. השבוע התקיים תרגיל גדודי אשר בחן את היכולות השונות והציב בפני חיילי הגדוד תרחישים תקשוביים רבים אותם היו צריכים לפתור במהירות ובמקצועיות מרבית.

גזרת פיקוד המרכז היא אחת הגזרות המורכבות והמבצעיות ביותר אשר מציבה בפני צה"ל אתגרים רבים. בתקופה האחרונה קלט גדוד התקשוב של הפיקוד מספר חידושים טכנולוגיים מהותיים- מעבר למערכות קשר חדשניות . שדרוג מערכות השליטה והבקרה וכן בניית מרכז ניטור ובקרה חדיש הנותן תמיכה טכנית למערכות תקשוביות.
החידושים בעולם הקשר והתקשוב משפיעים באופן ישיר על התפקוד המבצעי בגזרה ומשפרים ומייעלים את התפקוד היום יומי.

שבוע שעבר עברו על חיילי גדוד התקשוב 372 של הפיקוד שלושה ימים אינטנסיביים במיוחד במסגרת תרגיל רחב היקף. התרגיל נועד לבדוק את הטמעת החידושים שנכנסו כחלק מהסבת הפיקוד לדיגיטל, לבחון את תפקוד גדוד הקשר בתפעול המערכות החדשות וכן לבדוק את כשירותן. "זוהי הפעם הראשונה שמתקיים תרגיל בסדר גודל כזה כאן בפיקוד המרכז," מספר מג"ד התקשוב , סא"ל ניסים יצחקי, "מטה התקשוב של הפיקוד הכין עבורנו מספר תרחישי שרידות תקשוביים אותם החיילים היו צריכים לנטר ולתפעל במהירות האפשרית. במסגרת התרגיל הגדוד אף תפעל תרחישים רטובים של ניתוקים אמיתיים וירידה משרידות במערכות השונות".

ביום השני של התרגיל (יום שלישי), הגיע לביקור בבסיס הפיקוד קצין הקשר הראשי, תא"ל יריב ניר. הוא נפגש עם המפקדים, צפה בהתנהלות החיילים וראה את יכולות הגדוד המופעלות בבט"ש.
"חיילי הגדוד פעלו ללא הפסקה, עקבו אחר התרחישים והצליחו לתפעל את המערכות המורכבות. התרגיל מתח את החיילים והמפקדים עד קצה גבול היכולת ובמסגרתו אף הצלחנו לממש את המטרות וההישגים הנדרשים," מוסיף סא"ל יצחקי, "החייל בקצה מתמודד עם יכולות חדשות רבות. בסופו של יום התרגיל בחן שגדוד 372 יודע לתת את המענה התקשובי הטוב ביותר בכדי למנוע את הפיגוע הבא".