דור העתיד של נשים טכנולוגיות

הכירו את כנס ה'Cybergirlz' - כנס חשיפה והכרת מסלולים ותפקידים טכנולוגיים, שמטרתו לעודד נערות מלש"ביות לעסוק ולהתגייס לתפקידים טכנולוגיים ברחבי צה"ל

26.12.19
מערכת אתר צה"ל

את האירוע הובילה אל''מ יעל גרוסמן, ראש מחלקת עתיד באגף התקשוב וההגנה בסייבר, בו החיילים והחיילות פועלים באופן יום יומי להגברת עוצמתו של צה''ל ע''י מינוף הפוטנציאל הדיגיטלי שלו. האגף מוביל את ההשתנות הדיגיטלית בצה''ל במטרה להוביל את הצבא להיות חדשני, ובכך להשפיע על התהליכים המבצעיים בו ולהעצים את הקטלניות והמבצעיות שלו.

מי השתתפו בכנס?
בכנס השתתפו כ-100 בנות מכיתות יא-יב העוסקות בטכנולוגיה. "הטכנולוגיה היא של כולם", אמרה אל"מ יעל גרוסמן. "גברים ונשים גם יחד. לכולנו יכולה להיות השפעה על העולם ועל הצבא". אגף התקשוב וההגנה בסייבר ידוע בנשים בדרגות הגבוהות אשר מובילות אותו- אלופות משנה וסגנות- אלוף, אשר מפתחות ויוזמות, כל אחת בתחומה, ומובילות את צה"ל לעתיד מבצעי- טכנולוגי.

ובפאן אישי... על הבמה עלתה אל"מ טלי כספי, ראש מחלקת שחר, יחידת שחר היא בית התוכנה למערכות צבאיות לניהול ותמיכת הלחימה של צה"ל והחיילים שם מקדישים את שירותם על מנת לייעל את צהל ולהפוך את חווית השירות של החיילים לדיגיטלית ונוחה ועל מנת להעלות את הכשירות של צהל ללחימה, וסיפרה לבנות על חייה כנערה. "לא היה שום קשר ביני לבין מחשבים, כיום אני מובילה יחידת פיתוח שלמה בצה"ל". מחלקת שחר מפתחת פיתוחים אזרחיים ותומכי לחימה, והחיילים בה מקדישים את שירותם ע"מ להפוך את חווית השירות לנוחה ומתקדמת.

במהלך היום הבנות שמעו מרצים ומרצות אשר הסבירו להם כיצד אפשר להגיע למסלולים טכנולוגיים שונים בצבא, וקצינות מיחידות רבות אשר ערכו 'מעגלי שיח' וענו על כל שאלה שנשאלה.

"הכנס היה משמעותי מאוד", דיווחה ר', אחת המלש"ביות שנכחו. "אני מודה שבהתחלה לא הבנתי כ"כ מה המשמעות של כל המסלולים וגם לא הכרתי את אגף התקשוב בכלל, אבל עכשיו אני מלאת סקרנות להתחיל במיונים ולהכיר את התפקידים השונים".

איך זה מרגיש, להיות קצינה טכנולוגית? "אני לא פחות טובה מאף קצין אצלי ביחידה", סיפרה ג', קצינה ביחידה טכנולוגית שהגיעה לכנס וסיפרה על שירותה הצבאי למלש"ביות. "ההפך, לפעמים אני מרגישה שצורת החשיבה שלי מיוחדת ופותחת לי דלתות חדשות".

במהלך היום סיירו הבנות במרכז התקשוב והענן, התנסו בסימולטורים ייחודיים ונחשפו לפלטפורמות וטכנולוגיות הנמצאות בחזית הדיגיטל הצה"לי. את היום סיימו בשיחת סיכום עם היוהל"ם, תא"ל יפעת תומר-ירושלמי.