אגרת קשר''ר למפקדים: החיסון נגד נגיף הקורונה

28.12.20
מערכת אתר צה"ל

מפקדי אגף התקשוב וההגנה בסייבר,
זה קרוב לשנה שאנו מתמודדים עם מערכה מורכבת, בלתי צפויה ומאתגרת, בעלת השפעה על כל אורחות חיינו ועל המציאות כפי שהכרנו אותה- המערכה נגד מגפת הקורונה.

בשבוע שעבר מדינת ישראל יצאה לדרך במבצע 'לתת כתף', במסגרתו אזרחי ישראל החלו להתחסן כנגד הנגיף. כחלק מהמאמץ הלאומי, היום, יום ב' ה- 28/12/2020, מצטרף צה"ל למבצע מתן החיסונים נגד נגיף הקורונה לכלל מפקדיו וחייליו.

אני קורא לכלל המשרתים באגף להתחסן ולהוביל בהירתמות ובעידוד של כלל אנשינו להתחסן. מדובר במבצע בעל חשיבות לאומית ומבצעית, באמצעותו נוכל לשמור על כשירות מבצעית ורציפות תפקודית וכן על בריאותם של משרתי צה"ל ובני משפחותיהם.

 לצד התקווה והבשורה הגדולה שהחיסון מביא עימו, עולים גם חששות ושאלות רבות. חשוב לציין כי החיסון עבר בדיקות בטיחות מחמירות, נמצא בטוח לשימוש וקיבל את אישור משרד הבריאות הישראלי, מנהל התרופות האמריקאי (FDA) וארגוני הבריאות הנחשבים בעולם. במהלך הפיתוח ניתן החיסון לעשרות אלפי אנשים בגילאים שונים ונמצא יעיל כנגד הנגיף בכ- 95% לאחר קבלת שתי מנות חיסון.

בישראל חוסנו מעל 300,000 אזרחים והמספרים גדלים בכל יום. החיסון הוא המהלך המשמעותי ביותר בדרך למיגור המגפה, ואבן דרך משמעותית בדרך שלנו לחזרה לחיים הרגילים שכולנו חפצים בה.

מפקדים יקרים,
צה''ל הציב כיעד לחסן את כלל המשרתים בו. האטת קצב ההדבקה ומיגור המגיפה תלוי בהתנהלות הסביבה בה אנו נמצאים. תחילה, אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם על הדאגה לפקודיו והשמירה על פעילות תקינה של היחידות בשנה האחרונה. כעת, אנו ניצבים בפתחו של מאמץ משמעותי נוסף ואני מצפה מכולכם להוות דוגמא אישית, להפגין רעות תקשובית, לצאת להתחסן ולעודד שיח והירתמות בקרב אנשינו.

ההצלחה במבצע תלויה בכולנו. תהליך ההתחסנות מעורר מגוון רחב של תחושות: אני מצפה מכל אחד להיות קשוב לפקודיו ולספק ולתווך את המידע הנחוץ להם על מנת להתמודד עם החששות והלבטים.

אין ביכולתנו לחייב את המשרתים להתחסן, אך אני מצפה שמתוך ערך הרעות ותחושת האחראיות למשפחה, לחברי היחידה ולאזרחי המדינה נעמוד ביעד המאתגר.

יהיו חיסונים לכולם והחיסון ינתן על ידי איש רפואה מוסמך שהוכשר לכך. החיסונים יתבצעו בהתאם לסדר העדיפויות אשר נקבע במטה הכללי, והוא מתבסס על הצרכים המבצעיים והצרכים הרפואיים של משרתי צה''ל.

 מפקדים,

אנו יוצאים למבצע חשוב ומוטלת עלינו אחריות צבאית ולאומית רבה. רק בעבודה משותפת, כתף אל כתף נוכל לנצח את נגיף הקורונה.

בברכת הצלחה ובריאות איתנה,
תא''ל יריב ניר, קצין הקשר והתקשוב הראשי