שאלון הקורונה הדיגיטלי שאתם צריכים למלא מעכשיו לפני הגעה לבסיס

הכירו את האתר שיחליף את שאלוני הקורונה בכניסה לבסיסים. הצב"ר (הצהרת בריאות), שנכנס לפעולה כבר השבוע, מרכז את כל דיווחי הבריאות של החיילים, מנגיש את המידע למפקדים והופך את התהליך למהיר ויעיל יותר. אז מתי צריך למלא את השאלון? ואיך נרשמים? הפרטים

19.11.20
מאשה מיכאלסון, מערכת אתר צה"ל

כדי לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בצה"ל, חיילות וחיילים נדרשו עד כה למלא הצהרת בריאות עם כניסתם לבסיסים. למרות שעם הזמן גובשו יוזמות מקומיות כדי להקל על התהליך, לא היה מאגר מרכזי שהפך את מילוי השאלון לשלב נגיש ואפקטיבי בשגרת המשרתים.

בדיוק בשביל זה פיתחה לאחרונה יחידת שחר ביחידת לוטם של אגף התקשוב וההגנה בסייבר את הצב"ר (הצהרת בריאות) - אתר אינטרנט להזנת התשובות לשאלות הסטנדרטיות המוכרות (האם אתם חווים תסמינים, והאם שהיתם בקרבת חולה קורונה/מבודד לאחרונה).

הדיווחים יהיו נגישים למפקדים לטובת עדכון ובקרה על מצבם הבריאותי של חייליהם, ויעזרו לגבש תמונת מצב יחידתית וכלל צה"לית. נשמע מוכר? האתר פועל בצורה דומה ליישומון "דו"ח 1", ועוצב במטרה להפוך את תהליך מילוי השאלון לפשוט ונגיש ככל האפשר.

אז איך זה יעבוד?

הקישור לאתר יופץ ב-SMS למשרתים, ויופיע גם באפליקציית "דו"ח 1". החל מ-23.11.2020, החיילים ימלאו את פרטיהם הרפואיים בכל יום בהתאם לנהלים:

  • חיילים המשרתים ביחידה פתוחה - ימלאו את השאלון בכל יום החל מהשעה 5:00 ועד השעה 8:00
  • חיילים המשרתים ביחידה סגורה/ בהכשרה - 
    • בזמן השהות ביחידה - ימלאו את השאלון בכל יום החל מהשעה 5:00 ועד השעה 8:00
    • לפני ההגעה ליחידה - ימלאו את השאלון יום לפני חזרתם ליחידה עד השעה 19:00 (וביום שבת, יזינו את הפרטים במוצ"ש)
  • חיילים החוזרים מבידוד או החלמה ליחידה - ימלאו את השאלון יום לפני חזרתם ליחידה עד השעה 19:00. יש להקפיד על חזרה ליחידה רק לאחר ביצוע כלל ימי הבידוד או ההחלמה שהוגדרו על ידי הסגל הרפואי.
  • חיילים בחופשה שנתית/ גימלים/ בידוד - כל עוד החייל לא מתייצב בבסיס, אין צורך להזין באותו יום את ההצהרה

מה צריך לעשות?

השימוש באתר, שבדומה לאפליקציית "דו"ח 1" מתנהל לפי נתוני המשא"ן ביחידות, מתחלק לשניים - מפקדים וחיילים:

  • חיילים - בכל יום, לפי הנהלים הרלוונטיים ליחידה שלהם, יכנסו לקישור, ימלאו את מספר תעודה הזהות שלהם, ומייד יוכלו לענות על השאלות בהצהרת הבריאות. את הדיווח ניתן לשנות במהלך היום, בעזרת לחצן 'עדכון דיווח'.
  • מפקדים - 
    • הזנת הצהרת בריאות - באותה הדרך כמו חיילים
    • צפייה בדיווחי חיילים - לכל מפקד יש 'מסגרת' אחת או יותר שהוא אחראי עליה, ובאותו הקישור דרכו מזינים את הצהרת הבריאות, ניתן להגיע לנתוני החיילים דרך לחצן 'המסגרות שלי'. אם מפקד לא רואה את חייליו, עליו לגשת לשלישות.

מערכת הצב"ר מראה את כלל החיילים שדיווחו ולא דיווחו, ומסמנת באדום את שמות החיילים שענו על אחת השאלות בחיוב, ויש להעביר להם הוראות נוספות.

במקרה של תקלה טכנית, האתר יפנה את המשתמש לדף התמיכה של myIDF, מוקד השירות "צה"ל בקליק", או לכתובת המייל IDFCommunity@idf.il .

"להמון קצינים בכירים יש יותר ממסגרת אחת, וכדי למנוע בלבול בין דיווחים שונים, פיתחנו רכיב שמאפשר סכימה סטטיסטית של הנתונים", מפרט רס"ן עומר ברוך, רמ"ד פיתוח בדיגיטל ביחידת שחר באגף התקשוב, "מי הזין בזמן, איזה אחוז מהחיילים מרגיש טוב, וכמה דיווחו שהם חווים תסמינים. זה שימושי בעיקר כשנמצאים תחתיך עשרות ומאות חיילים".

הצב"ר פותח, נבחן ומובצע באופן מלא תוך שבועיים בלבד, לפי הנחיית סגן הרמטכ"ל, אלוף אייל זמיר, ע"י אנשי יחידת "שחר" באגף התקשוב וההגנה בסייבר. "המטרה שלנו היא לבצע את יישור הקו הזה מבחינת שאלוני הקורונה בצורה הכי יעילה - בכל זמן ומכל מקום", אומר רס"ן ברוך.