קצין הקשר הראשי נפרד מהתפקיד ומסכם 32 שנות שירות

תא"ל יריב ניר גדל וצמח מתוך החיל ויחד איתו. שירותו הצבאי שזור בסיפורו וגילגולו של אגף התקשוב וההגנה בסב"ר. היום, לאחר 32 שנות שירות, מסיים את תפקידו, ומשאיר אחריו שירות ארוך, מספק ומלא אתגרים והצלחות

28.07.21
גל רביבו, מערכת אתר צה"ל

מיום גיוסו למסלול קצין קשר גדודי, בשנת 1989, הספיק תא״ל יריב ניר לשרת במגוון רב של תפקידים ייחודיים ומאתגרים בחיל. הוא היה מפקד בקורס קצינים, מפקד גדודי תקשוב, רע"ן מבצעים באגף, רמ"ח אג"ם, רמ"ח תכנון ולתפקידו האחרון כקצין קשר ראשי הוא נכנס בשנת 2018 והוא לא מפחד לתאר אותו כתפקיד חייו.

במשך 32 שנות שירותו של תא"ל ניר, הוא לקח חלק בלא מעט ממלחמות ישראל, מלבנון השניה, ועד המערכה האחרונה שפקדה אותנו לפני מספר חודשים: מבצע שומר החומות, בהם לקח האגף חלק חשוב "גולת הכותרת הייתה במבצע ׳שומר החומות׳ אשר הייתה מלחמת המידע הראשונה".

"החיל עבר כברת דרך", אמר תא"ל ניר בנאומו, "72 שנות התפתחות מזהירות בהן נטענו את שורשינו עוד מימי המנדט הבריטי, והקמת שירות הקשר בהגנה, בתקופה בה התקשורת התבססה על איתות באמצעות דגלים, מזוודות מורס ויוני דואר. מראשית שנותיו, היינו למערך ייחודי בצה"ל המשלב בתוכו טכנולוגיה פורצת דרך, חדשנות, רלוונטיות והתחדשות מתמדת".

את 3 השנים האחרונות בתפקידו כקשר"ר סיכם בנאומו: "האגף והחיל עיצבו את המרחב הקיברנטי כמרחב לחימה חדש. בעידן בו הדבר היחיד הקבוע הוא השינוי, נדרשנו להתאים את עצמנו לאתגר ולפתח יכולות, מנגנונים ומיומנויות, תוך שמירה על רציפות תפקודית, אפקטיביות וכשירות מבצעית, לצד מתן מענה תקשובי ומבצעי לאתגרי התקופה, פיתוח יכולות חדשות ושמירה על מוכנות מתמדת למערכה".

"הגאווה הכי גדולה שלי היא לא בטכנולוגיות, או ביכולות", אמר תא"ל ניר בהמון גאווה, "אלא באנשים שליוו אותי לאורך השנים- אנשים שהיו מפקדיי, עמיתיי ופקודיי. אתם סוכני השינוי, עמוד השדרה של מערך התקשוב, המאפשרים לצה"ל לנצח בכלל המתארים".

את נאומו, סיים באמירה המיתולוגית: "אז בפעם האחרונה - רות סוף!", והעביר את נס החיל לתא״ל יוסי כראדי.