מבצע תרומות שיער לילדים חולי סרטן באגף התקשוב וההגנה בסב"ר

14.06.21
מערכת אתר צה"ל

באגף התקשוב וההגנה בסייבר דואגים לתרום לחברה באופן שוטף. החודש האגף יזם מבצעי תרומות שיער לנשים חולות סרטן, בשיתוף עם עמותת "זיכרון מנחם": המרכז הישראלי לתמיכה בילדים חולי סרטן ומשפחותיהם, ופנטן. לפני כחודש התקיים אירוע תרומה בשלישות רמת גן, והיום, יום ב' ה14 ליוני, התקיים אירוע נוסף במפקדת לוטם, במחנה צריפין.

מארגנת האירוע, בהתנדבות מלאה היא סגן איילה אפנזר קליין, מנהלת מוצר ביחידת מצפן, ענף אבן מתגלגלת (אחראי על הגברת האפקטיביות המבצעית של צה"ל בשטחים ושיפור תנאי אוכלוסיית הפלסטינים באמצעות עיצוב הפתרונות הטכנלוגיים במרחב). ניהול מוצר הוא פונקציה בארגון שמטרתה ניהול כל הקשור במוצר אותו צה"ל מפתח, משלב היזום, דרך שלב התכנון, חיזוי, פיתוח ועד לשיווקו והטמעתו.

איילה מספרת:
"בתור ילדה תמיד היה לי את השיער הכי ארוך. לאורך השנים ראיתי גם במשפחה, בת דודה שהייתה בגילי ונלחמה שנים בלוקמיה וגם חברים שהתמודדו בהצלחה עם המחלה, כמה זה לא מובן מאליו וכמה הנראות וההרגשה השפיעה עליהם. בגיל 17 יצא לי פעם ראשונה להשתתף בפרויקט תרומת שיער של זכרון מנחם ופנטן ופתאום להרגיש איך זה להיות עם שיער קצר. כמובן שהערכתי את זה שהשיער שלי ארך מהר וזה נתן לי מוטיבציה לתרום שוב - מאריכה את השיער בשביל מי שלא יכולה. ואחרי כ3 שנים תרמתי יחד עם אחותי בפעם השנייה. אחר כך אמרתי שאני אאריך עד החתונה ומיד חשבתי איך אני עושה את הפעם השלישית מיוחדת. אז במקום פעם שלישית גלידה - פעם שלישית אירוע התרמה!"

סגן תמר כליפא, גם היא מנהלת מוצר ביחידת שחר, ענף לוגמ"ר (נותן מענה דיגיטלי ותהליכי בעולמות הלוגיסטיים - משרשראות אספקה ועד ניהול המלאים של צה"ל) תרמה שיער גם היא ומספרת:
"אני תורמת שיער מגיל 17, והיום זו הפעם השלישית שאני תורמת. לא מזמן מישהי מאוד קרובה אליי חלתה בסרטן השד והשיער שלה נשר, ראיתי כמה הפאה שקיבלה שימחה אותה והרגשתי שזה הזמן הנכון לתרומה נוספת."

גם סגן דורין לב, בת 22, רשצית צוות פיתוח בשחר בלוגמר (מנהלת צוות שאחראי על פיתוח טכנולוגי של מוצרים) תרמה שיער ומספרת:

"בשנת 2016, בגיל 18, עדן ברכה ספקטור ז"ל, חברה הטובה שלי נפטרה מלחימה ממושכת בסרטן לוקמיה. היא הייתה אישה טובה ועשתה הכל כדי לתרום ולעזור לכולם. היום היא מלאך ואני בוחרת לתרום שיער בפעם הראשונה בשבילה."

כל הכבוד לתורמות!