מערכת אתר צה"ל

"רק במאמץ מלוכד של מדינה מתכננת ומבצעת, של עם מתנדב ומעפיל, של נוער עז רוח וגבורה יוצרת של אנשי מדע נוכל למשימה הגדולה והגורלית של פיתוח הדרום והנגב" - דוד בן גוריון

רקע למעבר לנגב-
קריית התקשוב הדיגיטלית הינה ממהלך אסטרטגי לאומי וצה"לי המתבסס על החלטות ממשלה, הפרויקט מובל ע"י 'מנהל המעבר דרומה' במשהב"ט. במסגרת הפרויקט מוקמת ברובע החדשנות בב"ש קריית תקשוב מבצעית, טכנולוגית ומודרנית שתאפשר השתנות דיגיטלית, רציפות תפקודית ותעצים את התהליכים המבצעים בצה"ל במטרה להבטיח את ייעוד האגף- עליונות במימד הקיברנטי מהמטכ"ל ועד הקצה המבצעי.

היערכות למעבר-
כחלק מתהליך אסטרטגי הוקמה מנהלת קריית התקשוב העובדת בשותפות עם מנהל המעבר דרומה במשהב"ט, כלל הדיסציפלינות המקצועיות במטה הכללי, מטה האגף ומפקדי היחידות. ההיערכות מחולקת למספר מאמצים מרכזיים: הקמת קריית תקשוב, אסטרטגיית המשא"ן, 'אקוסיסטם' במרחב, אקדמיה, מענה תחבורתי, מגורים וקהילה. מאמצים אלו משולבים בצוותי עבודה ממשלתיים מתוך החלטת הממשלה מס' 625 שאושרה לאחרונה. בימים אלו, מאמץ המגורים מקבל ביטוי בהשקת פרויקט מגורים חדש של מנהלת המגורים- "נאות רותם" בשכונת רמות בבאר שבע, בו תינתן עדיפות למשרתים שיחידותיהם עוברות דרומה.

ניצול הזדמנויות- המעבר דרומה הוא הזדמנות, היכולת ליצור שותפויות אקדמיות, עסקיות, מקצועיות וחברתיות המהוות תרומה למדינה, תרומה לקהילה ותרומה לכם המשרתים - זו הזדמנות ואנחנו ניקח אותה בגדול!

חג פורים שמח!

אלוף ערן ניב, ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר.