כך נראה יום הסידורים לחיילים הבודדים

הנפקה וחידוש דרכון, קבלת ייעוץ פיננסי ותעסוקתי ותיקוף רשיון הנהיגה - ומה אם היינו אומרים לכם שאת כל הפרוצדורות המסובכות ריכזו לחיילים הבודדים תחת קורת גג אחת לצד מתן ליווי ומעטפת רחבה? הצטרפנו ליום המיוחד

24.01.19
מיכל עבר-הדני, מערכת את"צ

היום (חמישי) התקיים בבית החייל יום סידורים לחיילים בודדים אליו הגיעו 1,900 חיילים מכלל היחידות ומכל קצוות הארץ, מ-70 מדינות בעולם.


זוהי השנה השישית ברציפות, שבסיוע יחד למען החייל, ארגון "נפש בנפש", FIDF ובהובלת ענף ת"ש שבאגף כוח האדם, הפך ליום אחד בית החייל שבתל אביב למרכז המאגד את כל השירותים אליו נזקקים החיילים הבודדים במהלך שירותם הצבאי ולקראת שחרורם.

מטרת היום היא להנגיש את כלל השירותים הנדרשים לשיפור אורח חייו של החייל הבודד, וכמו גם לרכז לחייל תחת קורת גג אחת, גורמים רלוונטיים על מנת שיוכל לבצע כמה שיותר סידורים.

במהלך היום, לחיילים ניתנה האופציה להמיר את רשיונם הזר, לטפל בכל ענייני הפנים כמו תעודת זהות ושינוי כתובת, בקשה לדרכון ביומטרי, הסדרת תשלומים, מידע לגבי רישום לקופות חולים בעת השחרור, שגרירויות של ארה"ב ורוסיה, ייעוץ לימודים, ייעוץ תעסוקתי ומגוון קרנות המיועדות למתן מלגות לימודים לאותם חיילים כאשר ישתחררו.

בנוסף לשירותים השונים אותם קיבלו החיילים, הם הגיעו למקום ויצאו בסוף היום עם רשיון מחודש שתקף בישראל. איך עשו זאת? עברו בין תחנה לטופס ירוק, אופטומטריסט, רופא ובסוף טסט בו מקבלים תוצאה במקום.


צילום: ניר כפרי

כשהיא רצה ממקום למקום ומנסה לעזור לכמה שיותר חיילים הצלחנו לעצור לרגע את רען ת"ש ביצוע סא"ל לימור מזרחי שתספר לנו על היום: "זו השנה השישית שאני עושה את היום הזה וכל שנה מחדש אני נפעמת לראות את החיילים האלה מגיעים לכאן. היום הזה מיועד לאוכלוסיית החיילים הבודדים העולים בצה"ל יום שהמטרה שלו היא הנגשה של כל הגופים הממשלתיים והצבאיים. לגרום לחייל לעשות את כל הסידורים שלו במקום אחד ובפעם אחת".

במהלך היום פגשנו גם את סמל ארי ברמן, לוחם בסיירת גולני שעלה לפני כשנתיים מקליפורניה. את היום שלו הוא התחיל כאשר לא היה לו רשיון ביד והיום יוצא מפה לסופ"ש עם אחד: "היום הגעתי לקבל את רשיון הנהיגה. זה מטורף - מביאים את כל המשרדים למקום אחד. אנשים מבחוץ לא יכולים להבין את זה כמה אני צריך להתאמץ בשביל כל מיני דברים והיום הזה הופך הכל לכל כך קל פשוט ומהיר".

לקראת סוף היום, פגשתי ארבעה חיילים שהיו יחד בגרעין צבר והיום הם מספרים: "העלייה והצבא זה החלום הציוני של המשפחה והדורות של המשפחה. האירוע היום נותן הרגשה שדואגים לנו, ושבאמת אכפת למדינה מאתנו. זה לא מובן לנו מאליו שהצבא דואג ככה לחיילים ממדינות אחרות, אנחנו מעריכים את זה מאוד".