המשטרה הצבאית וחיל החינוך והנוער יצאו במבצע מיוחד

בשבוע שעבר, התקיים מבצע "דרך ערך" של חיל המשטרה הצבאית, שהתקיים במסגרת שבוע הרעות ביוזמת חיל החינוך והנוער. במסגרת המבצע פעלו צוותים משותפים של המשטרה הצבאית עם חיילים וקצינים מחיל החינוך והנוער, בכ-18 תחנות רכבת ברחבי הארץ. פעולת הצוותים כללה חלוקת דוחות אזהרה שאינם לשיפוט, וחוברות הסברה על שבוע הרעות, התנהלות במרחב הציבורי וחשיבות הדיגום בצה״ל.

19.08.19
מערכת את"צ

המבצע מתמקד בין היתר במשמעת ובהתנהגות החיילים ברכבת, בעבירות הופעה ולבוש. במהלכו, מחולקים דוחות שיישאו את הכיתוב "דוח אזהרה, לא לשיפוט", ועלונים חינוכיים שמבהירים את שלושת הערכים שמאחורי מבצע האכיפה - שליחות, משמעת ודוגמה אישית.

דבריו של רמ"ד מבצעים בחיל המשטרה הצבאית, רס"ן עוז ארד- "לכבוד שבוע הרעות ובמסגרת הערכים שהוא מקדם, קיימנו את המבצע, שמטרתו אכיפת הדיגום והמשמעת בצה"ל. בעשייתם זו, קידמו השוטרים הצבאיים את ערכי שבוע הרעות".

״בידינו היכולת לפעול ולהשפיע", אמרה רמ״ד זהות וחוסן חברתי, רס״ן ליאת כרמי "על מנת להפוך את הסביבה שלנו למכבדת יותר בכל מרחב בו אנו שוהים. מבצע דרך ערך מתקיים זו השנה השנייה בשיתוף עם המשטרה הצבאית, ובמהלכו פקדו שוטרים צבאיים וקציני חינוך מספר תחנות רכבת בארץ ופגשו בחיילים לשיח על משמעת, שליחות ודוגמה אישית".

"לשמחתי מרבית החיילים והמפקדים שנפגשנו בהם עמדו בנהלי ההופעה והלבוש", היא מציינת. "עם החיילים המעטים שנראו בהופעה לא תקנית, ניהלנו שיח בו הסברנו את חשיבות הייצוגיות של חיילי צה"ל והזכרנו להם כי עיני הציבור נשואות אל החיילים ולכן יש להקפיד על אופן ההופעה, ההתנהגות והשיח במרחב הציבורי״.