הכירו את מסלול "אפיק" של חיל משאבי האנוש

מסלול "אפיק" הינו מסלול ייעודי לפיתוח ושימור קצינים צעירים בחיל משאבי האנוש, כאלו שנבחרו בקפידה ואף עברו מיונים קפדניים. אותם קצינים נבחרים, זוכים לצאת ללימודי תואר ראשון מטעם הצבא, עוד בשנת הקבע הראשונה שלהם!

09.07.19
מערכת אתר צה"ל

סגן בר פרנקו, בת 22 מזיכרון יעקב, היא אחת משתי הקצינות בחיל משאבי האנוש שנבחרו למסלול "אפיק". בר התגייסה באפריל 2016 למסלול הייעודי לקצונה בחיל משאבי האנוש, ולאחר שלושה חודשי סיפוחים יצאה לבה"ד 1. לאחר קורס הקצינים, עברה השלמת קצונת משא"ן מילואים ואף הייתה מצטיינת ההשלמה, וחזרה לשרת באוגדה בה החלה את שירותה. "זו הייתה שנה מטורפת ועמוסה", מספרת סגן פרנקו, "עברתי אימונים, תעסוקות ולמדתי להתנהל מול אנשים מכל האוכלוסיות השונות הקיימות בצה"ל".

במסגרת אחד מתפקידיה, נחשפה בר למסלול "אפיק" - "מדובר על שנתיים של לימודים בתקופת חל"ת (חופשה ללא תשלום) מטעם הצבא, ובתמורה - חתימה לשנות קבע נוספות בהמשך", מסבירה.

במקביל למיונים למסלול "אפיק", התקבלה סגן פרנקו לתפקיד פיקוד והדרכה בהשלמת קצונת משא"ן מילואים, בבה"ד 11 של חיל המשא"ן. אחרי תקופת פיקוד בבה"ד, חתמה על חוזה שירות לארבע שנים נוספות במסגרת המסלול, ויצאה לשנתיים של חופשה ללא תשלום, בהן היא אמורה לסיים תואר ראשון במשאבי אנוש, כלכלה ומנהל עסקים, והיא אף רשאית לעבוד ולטוס ככל שתרצה. "התוכנית מאפשרת לקצינים צעירים מסלול שירות מסודר", אומרת סגן פרנקו. ההחלטה לחתום ארבע שנים נוספות הגיעה ממגוון החוויות והסיפוק שחוותה בתפקידים שביצעה, "בתפקיגים שלי אני מצליחה ליצור חיבור עם אנשים ברמה המקצועית והאישית. בעיני יש משהו מאוד ייחודי למערכת הצה"לית, שנותנת לך עוצמה ומקום להשפעה מגיל כל כך צעיר."

יחד עם סגן פרנקו, התקבלה למסלול "אפיק" גם סגן עומר גולדשטיין, בת 21 מראשון לציון, שהתגייסה בפברואר 2016 לקורס מש"קי משא"ן סדיר. לאחר כשנה יצאה לקורס קצינים בבה"ד 1. "זכיתי לעסוק בתפקידי ליבה בחיל בתור חיילת וגם בתור קצינה", מספרת עומר, "אהבתי את כל התפקידים שעשיתי ואת החשיבות שבהם." עם הקבלה למסלול "אפיק" היא החלה ללמוד מנהל עסקים ומשאבי אנוש. "מדובר על מסחול מעצים ומאוד חשוב", מדגישה סגן גולדשטיין, "במיוחד לקצינים של הדור הצעיר שהם בעצם פני העתיד של החיל".

שתי הקצינות מסכימות על כך שהיציאה ללימודים בגיל צעיר תורמת למוטיבציה להשארות בצבא לשנים נוספות, "אין ספר שמדובר בתוכנית שעוזרת לצבא לשמר את הקצינים בחיל", מחדדת סגן גולדשטיין, "המסלול נותן לקצינים צעירים מוטיבציה להמשיך בשירות, בנקודה בה הם נמצאים בצומת דרכים - ללכת או להישאר", בעוד סגן פרנקו משלימה "יש קשיים ולא הכל ורוד, אבל המסלול הוא כמו מתנה והזדמנות נוספת לקצינים צעירים שרוצים להישאר בצבא, להתפתח ולהתבגר לקראת התפקידים הבאים שלהם".