הסיכה הראשונה לכל העתודאים והאקדמיזטורים - נחשפת

עתודאים? אקדמיזטורים? בפעם הראשונה, תוענק לכם סיכה ייחודית, כחלק מתוכנית רחבה של הטבות ששמה את אוכלוסיית הלומדים בראש החץ הטכנולוגי והמקצועי בצה"ל. אז איך היא נראית? על זה לא תיבחנו, אבל שווה לגלות

11.07.19
נעמי סומר, מערכת אתר צה"ל

בימים אלו, הופכת הסיכה החדשה והראשונה אי פעם לעתודאים ולאקדמיזטורים (מלש"בים שמתגייסים לצבא אחרי לימודי תואר ראשון) מחזון למציאות. אם אתם משרתים בצבא כחלק ממסלול אקדמי, תקבלו בתקופה הקרובה את האות החדש למדים, שאושר על ידי ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז, יחד עם שורת הטבות נוספות עליהן עובדים במיוחד עבורכם. 

"לפני חצי שנה יצאנו לאתגר הזה", פותח ומסביר ראש המנהל לכוח אדם טכנולוגי אקדמי (מנט"א), סא"ל איתי לבנון, "פנינו לעתודאים עצמם - קיבלנו עשרות הצעות, מתוכן בחרנו את שלוש ההצעות המובילות, והעברנו אותן לסקר דיגיטלי".


עיצוב והפקת הסיכה: רס"ן יעל אבידן, סגן אופיר טל, סמל אורי רבן, דרור פוקס ועדן חייק

ההיענות, לדבריו, הייתה עצומה - תוך שלוש שעות מרגע הפצת הסקר, התקבלו 7,000 (!) הצבעות מכלל דרגי העתודה בצה"ל: "הבנו שזה משהו שהם רוצים, לענוד סיכה כזאת מהווה עבורם מקור שייכות וגאווה". 

אז איך היא נראית, ולמה נבחר העיצוב הזה? "יש כמה סמלים חשובים בסיכה", מתאר סא"ל לבנון, "הראשון הוא הינשוף והספר - שמסמלים את האקדמיה. היה לנו חשוב לכלול גם עט דיו, שמתכתב עם עולם המדע והטכנולוגיה, וכמובן, אפשר למצוא חרב ועלה של זית, שמדגישים את הזיקה והתרומה למערכת המבצעית והטכנולוגית בצה"ל ובמערכת הביטחון".

"יש שני דברים מעניינים לגבי האנשים שהולכים לענוד אותה", הוא מציין. "הדבר הראשון הוא שהסיכה מיועדת גם לאנשי מסלול העתודה, וגם למסלולי האקדמיזציה - שמהווה הסדרה היסטורית לקשר ההדוק בין שתי האוכלוסיות, ששתיהן לומדות ומשמשות גורם טכנולוגי ומקצועי מכריע".

והאבחנה השנייה, לדבריו, הוא שהסיכה תיענד גם על ידי עתודאים צעירים שרק עלו על מדים, וגם על ידי קצינים ותיקים בדרגות רס"ן ומעלה. הסיכה תופץ בחודשים הקרובים, לכלל העתודאים והאקדמיזטורים, בצירוף איגרת המטה הכללי - המציינת את תרומתם המכרעת לחוזקו הטכנולוגי והמקצועי של צה"ל.

הסיכה, כאמור, היא חלק קטן ממהפכה שלמה, שעתידה לשדרג את תנאי השירות של העתודאים והאקדמיזטורים כיום ובעתיד. בין היתר היא כוללת את הרחבת המעטפת לעתודאים, שיפור תנאי השירות ומסלולי העשרה מיוחדים בארץ ובחו"ל.

"צה"ל הופך מיום ליום להרבה יותר טכנולוגי, והרבה פחות 'מאויש'. להיות עתודאי בשנת 2019 נותן לך יתרון משמעותי, גם בפן הערכי וגם בפן המקצועי", מבהיר סא"ל לבנון. "אנחנו נותנים ללמלש"בים שהתעניינו בתיכון בעולם הטכנולוגי, הרפואי או בתחומי מדעי החברה, את האפשרות ליצור רצף, להמשיך את מה שהם אוהבים ולהתחבר לפרויקטים שמביאים את היתרון הטכנולוגי לצה"ל".