מ-2018 - שורת הטבות למשרתים בערבה ולאנשי הקבע שיעברו לדרום. הפרטים המלאים

13.12.17
מערכת אתר צה"ל

החל מהחודש הבא, עם פתיחת שנת 2018, תחל בצה"ל עבודה נרחבת לשיפור התשתיות הפיזיות והמעטפת לחיילים, בחובה ובקבע, המשרתים באזור הערבה.

מדובר במרחב עם חמש יחידות מרכזיות: עובדה, סיירים, אוגדה 80, שיזפון וצוקי עובדה (בהל"ץ), בו משרתים נכון להיום כ-5,500 חיילי חובה ויותר מ-1,000 אנשי קבע.

"המהלך הזה מגיע בתום עבודת מטה רוחבית של אכ"א ואט"ל", אומר סא"ל אמיר שפר, רע"ן תכנון באכ"א, "במטרה לשמר ולטפח את משרתי היחידות במרחב, וכך להעצים ולחזק את אותן". מטרת העל היא לעודד את אנשי הקבע לעבור להתגורר בערבה, ועל כן רוב ההטבות מתמקדות בהם.

כך, למשל, יקבלו אנשי הקבע שיעברו לערבה מענק חד פעמי של 10,000 ש"ח, בנוסף להשתתפות בשכר דירה במלוא תקרת הזכאות, לתקופה של עשר שנים. כמו כן, הם יקבלו החזר כספי מלא על מעבר הדירה - בלי קשר לעוד מעבר מסובסד אחד לו זכאים כל אנשי הקבע.

יתר על כן, אותם אנשי קבע יקבלו רכב לתקופת התארגנות של חודש, הם יוכלו לישון בבית שני לילות בשבוע מבלי לפגוע ברמת הפעילות שלהם, ויהיו זכאים ללינה במרכז הארץ לצורך עבודה, עד 12 לילות בשנה במאגד מלונות.

משרת קבע שירצה לבדוק את האפשרות לעבור דרומה, יקבל זוג כרטיסי טיסה לאילת, ובמהלך השנה יתוגבר מערך הטיסות המסובסדות לעיר עבור המשרתים ומשפחותיהם, בנוסף להרחבת היצע הדירות הצבאיות בעיר ושיפוצן של הקיימות.

גם עבור המשרתים בערבה שלא יעברו לגור באזור יש בשורה: נגדים בקבע ראשוני יזכו במענקים שנתיים של 10,000 ש"ח לכל אחת משלוש השנים הראשונות, ומענקים נוספים לקצינים ולנגדים בקבע מובהק יינתנו לפי החלטת המפקדים.

כמו כן, תיפתח באחד הבסיסים במרחב כיתת תואר ראשון במימון מלא לכל משרתי הקבע, וכיתת תעודת טכנאי (תו"ן), ובשנתיים הקרובות יוקמו בבסיס שיזפון ובבסיס סיירים "מלוניות" לאירוח משפחות בסופי השבוע - כמו זו הקיימת בבהל"ץ.

מבחינת שיפור התשתיות, אומרים באגף כוח האדם כי יוגבר מערך ההיסעים לדרום, יביאו יותר רופאים לבסיסים במרחב, יוקמו סניפים חדשים וגדולים של "כוורת" וישופרו תשתיות המגורים.

"הערבה היא מרחב מאתגר לצה"ל ולישראל", מסכם סא"ל שפר, "ואנחנו מנסים לספק פתרון ייחודי למרחב ייחודי. למהלך הזה יש כמובן גם היבט לאומי של תרומה לפיתוח הערבה, בנוסף לתרומה למשרתים עצמם".