קורס חדש נפתח - מראיינות נשים

ביחידת מיטב עובדים ללא הרף על שיפור הליכי המיון במטרה להכיר טוב יותר את דור העתיד של צה"ל. השינויים האחרונים: ראיונות לכלל המתגייסות ופתיחת קורס ייעודי לשם כך. ראש מדור פסיכוטכני מספקת לנו הצצה לקורס החדש של מראיינות הנשים ומסבירה למה מדובר במהלך "היסטורי"

06.11.17
טלי סטמבולצ'יק, מערכת אתר צה"ל

במשך שנים מלש"ביות היו עוברות בצו הראשון את תחנות אימות הנתונים, הבדיקות הרפואיות והמבחנים הפסיכוטכניים בלבד, ורק מעטות היו נשארות גם לשלב הראיונות האישיים, אותו עוברים כל הגברים המיועדים לשירות. בחודש אוגוסט האחרון, במסגרת שרשרת שינויים בתחום המיונים, החלו במיטב לקיים ראיונות גם לכלל הנשים.

בעקבות ההחלטה, נפתח בחודש אוקטובר לראשונה קורס "מראיינות נשים" בבה"ד 11 שבקריית ההדרכה. "מדובר בתהליך היסטורי", סבורה רס"ן רוני אשרוף-ניר, ראש מדור פסיכוטכני במיטב, "30 החניכות יזכו להיות המשפיעות והמעצבות של תהליך המיון בצבא".

במקביל אליו, יתקיים גם קורס המראיינים הפסיכוטכניים הוותיק, שמשנה את שמו לקורס "מראייני גברים". ההבדל בין השניים, מסבירה רס"ן אשרוף-ניר, הוא כלי המיון בו הם עוברים התמחות, כאשר בקורס "מראיינות הנשים" יילמד כלי מיון חדשני שפותח במיוחד למטרה זו. 

חניכות המחזור הראשון של קורס "מראיינות נשים" ביום הגיוס

"בשני הקורסים לומדים מיומנויות וטכניקות ראיון שמבוססות על פסיכולוגיה תעסוקתית חדשנית, ורוכשים את היכולת לקרוא שפת גוף, ולהבין כל אדם", היא מתארת, "אך בנוסף, לאורך ארבעת חודשי הקורס, לומדים איך ליישם את אותו כלי מיון ייחודי, ולכן יש צורך בהפרדה בין שתי ההכשרות".

בקורס החדש החניכות יעברו בין שלל יחידות, יראיינו חיילות מתפקידים שונים, וייחשפו למגוון רבדיה של האוכלוסייה בארץ. בסופו, הן יהיו מוכשרות לדבר עם המלש"ביות, לנתח את תשובותיהן, ולעבד את המידע שמתקבל בראיון לנתונים שישפיעו על עתידן הצבאי.

"הראיון הזה משקף פרמטר אישיותי שלא קיבלנו עד היום מרוב הנשים", אומרת רס"ן אשרוף-ניר. "המטרות שלנו הן לייצר הליך מיון שוויוני, להכיר את האופי והאישיות של כל מלש"ב ומלש"בית ולאפשר להם לבטא את עצמם בצורה המיטבית כדי למיין ולשבץ נכון יותר".

"כשאני חושבת על הבת שלי, שהיום היא רק בת 3", היא משתפת, "זה משמח אותי שכשהיא תגיע ללשכת הגיוס יישבו איתה, יתרשמו גם מהפן האישי, יתעניינו בכישורים שלה וישאלו מה היא עושה אחרי שעות בית הספר. בשבילה, ובשביל כל המלש"ביות - זה באמת גורלי, ואני גאה שזה קורה במשמרת שלי".