במקום השמח ביותר - יום הוקרה לאחים שכולים וליתומי צה"ל

אל הליצנים והלוליינים בלונה פארק הצטרפו ליום אחד גם קציני נפגעים ומפקדי חטיבות במטרה לשמח, לחבק ולחזק את המשפחות השכולות של מערכת הביטחון

07.04.17
טלי סטמבולצ'יק, מערכת אתר צה"ל

היום (רביעי) התקיים בלונה פארק אירוע "יחד יד ביד" - יום הוקרה לאחים שכולים וליתומי צה"ל. באירוע, שהתקיים בפעם ה-11, השתתפו כ-700 אחים שכולים ו-590 יתומים - כולם עד גיל 21 - ובני משפחותיהם.

"אתם נמצאים בתקופה מרתקת בחייכם", כתב הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, באיגרת למשתתפים. "תקופה בה אתם משכילים, מפתחים תחומי עניין, מכירים חברים חדשים ומעצבים את דמותכם הבוגרת. דווקא בזמנים הייחודיים הללו, המלווים ברגעי קושי, שמחה ועצב, אני יודע כמה עמוק הגעגוע שבלבכם".

"אירוע זה, המתקיים עם בואו של האביב, הוא הזדמנות מרגשת עבורנו לעטוף אתכם בחום ולשמוח יחד כמשפחה אחת גדולה", הוסיף הרמטכ"ל במכתבו.

ההחלטה לקיים את המאורע דווקא בזמן זה של השנה היא לא מקרית. "אנחנו נמצאים עכשיו בפתחה של תקופה קשה ומורכבת למשפחות", מסבירה רס"ן סימה נהרי, ראש מדור פרט במחלקת נפגעים ומפיקת האירוע. "בחג הפסח, ובמיוחד בליל הסדר, מורגש מאוד האבדן של היקרים מכל, ומיד אחריו מגיע יום הזיכרון. המפגש הזה לקראת תקופת החגים", היא מוסיפה, "מאפשר לנו כצבא לחבק את המשפחות ולעזור להן כמיטב יכולתנו".

בין כל המשתתפים, אומרת רס"ן נהרי, היו גם משפחות שמעגל השכול חדש להן. "אנחנו מזמינים אותן להתחבר במסגרת האירוע למשפחות אחרות הנמצאות כאן, לשותפי גורל. זה מאוד מחזק כשאתה יודע שאתה לא לבד".