400 ש"ח בחוגר לרכישת מזון - במקום חבילות מוכנות

10.01.18
מערכת אתר צה"ל

החל מהיום (10.01.2018) תשתנה שיטת הקצאת המזון לדירות יחד למען החייל בהן מתגוררים חיילים בודדים.
חלוקת המזון בדירות תופסק ויבוצע מעבר לזכאות כספית לרכישת מזון באופן עצמאי.

סכום הזכאות החודשי יעמוד על 400 ש"ח לחייל, והוא מחליף את הזכאות למענקי מזון בגובה 120 ש"ח שהיו נהוגים עד היום.

"בשנים האחרונות המגורים בדירות יחד למען החייל כללו מוצרי מזון שרכזי הדירות מטעם העמותה היו אוספים מבסיסי המזון בצה"ל", מספרת סא"ל קרן זר אביב, רע"ן ת"ש, "במהלך השנה האחרונה ניהלנו שיח עם החיילים והבנו שהמענה הזה אינו אופטימלי".

"מהחיילים עלה צורך בגיוון המזון וביצירת שונות מהאוכל שהם צורכים בבסיס במהלך השבוע, וכן שיש מוצרי מזון שהם לא אוהבים במסגרת אלו המסופקים לדירות", היא מפרטת, "בנוסף, עלה בשיח כי היות וחלוקת המזון מתבצעת פעם בשבוע, בדירות בהן מתגוררים לוחמים ועורפיים יחדיו, לעתים נוצר מצב שללוחמים לא הייתה נשארת כמות מזון מספיקה כשהיו חוזרים בסוף השבוע".

לאחר ביצוע סקר וקבוצות מיקוד בקרב חיילים שמתגוררים בדירות אלו, והובן כי מרבית החיילים מעדיפים את ההטבה הכספית, הוחלט על ידי רמ"ט אכ"א על הפתרון הזה.

המשמעות בפועל היא שאותם חיילים יקבלו, בהעברת חוגר בקופה, הטבה בסך 400 ש"ח לרכישה ברשתות "כוורת", "שופרסל קואופ שופ" ו"יש חסד". הם יוכלו לקנות בסכום הזה את כלל המוצרים, מלבד אלכוהול וסיגריות.

במהלך חודש ינואר תבוצע חפיפה בין השיטה הישנה לחדשה, ולכן באופן חד פעמי יקבלו החיילים את חבילת המזון הקבועה, בנוסף להטבה ברשתות המזון. "העדפנו ליצור חפיפה כדי שלא יווצר חלילה מצב שבו החיילים יישארו בידיים ריקות בגלל חבלי הלידה של המעבר בין השיטות", מסבירה סא"ל זר אביב.

"המעבר לשיטה החדשה היא צעד מאוד משמעותי עבור החיילים", היא סבורה, "היא מייצרת לחייל עצמאות, ויכולת לרכוש מה שהוא רוצה וצריך. החיילים ירוויחו מזה מכל בחינה אפשרית".