ביקרנו במרכז החדש בירושלים - שיסדר לכם את הסד"ח

שלושה ימים של סדנאות וטיולים בירושלים, נוף שמשקיף על כל העיר, שיעורים וסיורים מעשירים. כל אלה הם רק חלק קטן ממה שיחכה למפקדים שיבקרו במרכז החדש  לסדרות חינוך

05.07.18
מיכל עבר-הדני, מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר נפתחה לראשונה יחידת הסברה ירושלים - מבנה ייחודי עם כיתות לימוד, חדרי מגורים וחדר אוכל, אשר ישמש להעברת סדרות חינוך בעיר למפקדים בכלל החילות בצה"ל. 

"בשביל להבין קצת יותר את המקום, חשוב להבין מה יחידת ההסברה עושה", מציין מפקד היחידה להכשרת טירונים ויחידת ההסברה ירושלים, רס"ן תום אלגרט, "מדובר ביחידה שאחראית על סדרות חינוך וסיורים לחיילי צה"ל בירושלים, במטרה לחזק את תחושת השליחות, להכיר בחשיבות ההגנה על הארץ לאורך ההיסטוריה ולהתחבר למשימה ולערך השליחות".

בשמונה שנים האחרונות לא היה ליחידה משכן קבוע בירושלים, בו מועברות סדרות חינוך, ובכל פעם התארחו המשרתים במקום אחר באזור ירושלים. כעת, לאחר שנה וחצי של שיפוץ וטיפוח, המקום הוכשר ויוכל לארח סדרות חינוך במבנים ייעודיים לכך. כבר בתקופה הקרובה, אומרים ביחידה, יתחילו להגיע לשם מפקדים ולעבור את הפעילויות במקום.

"אנחנו נתרכז פה באוכלוסיית המפקדים, מתוך ההכרה שהם יעבירו את התכנים שיקבלו לחייליהם", מציין רס"ן אלגרט.

לדבריו, כל מפקד שיגיע למקום יעבור שלושה ימים של סדנאות ושיעורים שיעניקו לו כלים להמשך השירות הצבאי, ומעבר לכך יעבור חוויה ייחודית: "המפקדים כאן תמיד מסתובבים ומכירים את התושבים, ורואים את כל ירושלים פרוסה מולם. מדובר בחוויה אחרת שגורמת לך להבין שאתה חלק ממשהו גדול".

בטקס חנוכת המקום שהתרחש ביום שלישי בשבוע שעבר בראשות ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז. קצין חינוך ונוער ראשי תא״ל צביקה פייראיזן סיכם בנאומו: "היום עומדות רגלינו בשעריו של בית מיוחד זה, בית בו עתידים ללמוד אלפים מקציני צבא הגנה לישראל, בית ממנו יצאו הדרכות לעשרות אלפי חיילי צבא הגנה לישראל, בית שישמש חיבור בין מורשת העם, מורשת הארץ, מורשת הקרב ומורשת מדינת ישראל".

בעקבות פתיחת יחידת הסברה ירושלים, מספר סדרות החינוך בעיר יורחב, זאת בנוסף לייעול והארכת מספר הימים בכל סדרה. "כנפקד יחידת ההסברה ומ"פ בחטיבה הירושלמית, אני מתרגש לראות מפקדים ולוחמים שמגיעים לעיר עם אור בעיניים", מסכם רס"ן אלגרט. "אני מרגיש באופן אישי שהמקום יכול לתת חיזוק מאד גדול לרוח המפקדים".