ככה דואגים לחיילים בתקופת הקורונה - עד הקצה

מהחיילים שסוגרים בבסיסים, דרך החיילים הבודדים ועד החיילים בבידוד ביתי - באחד המהלכים הרחבים מסוג זה אי פעם, חולקו במהלך הימים האחרונים ערכות היגיינה, מתיקה, פנאי וכושר לעשרות אלפי חיילים. מה הם קיבלו? ולמי הביאו את החבילה עד הבית? הצצה

19.03.20
נעמי סומר, מערכת את"צ

בשבועות הקרובים, בשל המצב, יישארו חיילים וחיילות רבים ביחידות סגורות בבסיסים, על מנת לשמור על בריאותם ועל הכשירות המבצעית. משרתים נוספים נמצאים בבידוד ביתי, וחלקם זקוקים לסיוע מיוחד בעת זו. לצד המענה הלוגיסטי למצב המורכב, יש שהרימו את הכפפה, והחליטו להמשיך ולתת מעבר - להגיע עד הלוחמים בשטח, ועד פתח הבית, עם מגוון רחב של הפתעות.

בשל המצב המורכב, עשרות אלפי חיילים קיבלו ומקבלים בימים אלו מגוון רחב של ערכות שיעזרו להם לעבור את התקופה. "לקראת סוף השבוע שעבר, עם עליית המדרגה סביב נושא הקורונה, התחלנו לגבש את סוג המענה הנדרש לאור המציאות המשתנה - מה יוכל לסייע לחיילים בגזרות השונות ובמצבי החיים השונים?", כך מספרת רע"ן התרומות והרווחה בחטיבת הפרט, סא"ל הילה אקשטיין.

"כשחיילים התחילו להיכנס לבידוד ביתי, הבנו כי זה הזמן לפעול", היא מסבירה. בסיוע ארגוני הידידים בארץ ובעולם והתורמים הרבים, חולקו עד פתח דלתות בתי המבודדים 800 ערכות הכוללות דברי מתיקה, חוברת תשחצים, אוזניות וחוגרון חדש.

"בכפר הנופש "אולגה" נמצאים בימים אלו חיילים בודדים שנזקקו לבידוד ביתי: החיילים הללו קיבלו מענה באמצעות ערכות היגיינה אישיות, ערכות מתיקה וגם ערכות כושר ניידות אישיות - ציוד שניתן להשתמש בו במהלך הבידוד", משתפת סא"ל אקשטיין, "במקומות אלה פיזרנו גם ערכות סוני פלייסטיישן, הכול כדי להעביר את הזמן בצורה מיטבית ולהרגיש קצת יותר בבית".

ומה באשר ליחידות הלוחמות? עם קבלת ההחלטה על עוצר היציאות, הוחלט על חלוקת ערכות שיסייעו לחיילים במצב המורכב. השבוע, חולקו ל-40,000 חיילים וחיילות בפלוגות הלוחמות ובבסיסי ההכשרה ערכות היגיינה, דברי מתיקה, משחקי וידאו ובהמשך יחולקו משחקי קופסה.

אך עד כמה המענה באמת רחב? סא"ל אקשטיין מפרטת: "בפעימה הזו חילקנו 1,600 ערכות היגיינה המספיקות כל אחת, ל-25 חיילים. מדובר על ערכות ההיגיינה, וזו רק הפעימה הראשונה".

"יש לא מעט חיילים הזקוקים בתקופה כזו לסיוע כלכלי נוסף בבית, בשל פיטורים של ההורים וחג הפסח העומד בפתחנו", מתארת רע"ן תרומות. "לכן אנחנו נערכים גם מבחינת המענה הכלכלי לחיילים הזכאים לכך, והקצינו תרומות נוספות לרכש של תווי קנייה נוספים".

"הפעילות השוטפת שלנו מתרחשת במהלך כל השנה, אך מקבלת משנה תוקף בעת הזו, בסיוע לחיילים רבים, במגוון תחומים", מציינת סא"ל אקשטיין. "אנחנו אוזן קשבת לכל צורך שיעלה מהשטח, נבדוק את ההיתכנות וניתן יד במה שאפשר כדי לסייע לרווחת חיילינו".

סא"ל אקשטיין מבהירה כי לאור המצב המתמשך, אין כוונה להוריד את הרגל מהגז: "כל זה קורה, כמובן, בזכות התורמים היקרים לנו מאוד - יחד למען החייל, הקרן לידידות, ותורמים משמעותיים מהארץ ומהעולם - בעיקר קנדה וארה"ב. חשוב להם, ולנו, שהחיילים בגזרות השונות שלא יוצאים הביתה ידעו שחושבים עליהם ודואגים לרווחתם".