מערך הנפגעים למען המשפחות השכולות בצל הקורונה

01.10.20
מערכת את"צ

המציאות שנוצרה עקב מגיפת הקורונה מחייבת לחדש ולמצוא חלופות למפגש האישי והבלתי אמצעי, החשוב כל כך בקשר עם המשפחות השכולות.

כך למשל, למרות המגבלות, הצליח מערך הנפגעים לשמר את קיום האזכרות האישיות, תוך הקפדה על כללי משרד הבריאות.

גם בימי סגר אלו, בתאריכי הציון של מלחמת יום הכיפורים, מתקיימות האזכרות של חללי צה״ל. זאת כדי לשמר את גחלת הזיכרון ומתוך המחויבות הערכית והמוסרית של צה''ל כלפי הנופלים ובני משפחותיהם.

לטובת זאת, החל מיום שלישי, 29.9, ועד ליום שישי 2.10, קציני הנפגעים יחד עם חזן צבאי, נציגי משרד הביטחון - אגף משפחות, הנצחה ומורשת, וחיילים מיחידות צה"ל השונות, מקבלים את פניהם של בני המשפחות השכולות הפוקדים את קברי יקיריהן, עם מים ופרחים, ומסייעים בידיהם לקיים את מעמד האזכרה באופן מכובד ומחבק.

הפרויקט מתקיים בשמונה בתי עלמין צבאיים מרכזיים ברחבי הארץ: נהריה, אשדוד, רחובות, קריית שאול, הר הרצל, נתניה, חיפה ובאר שבע.

רמ״ח נפגעים, אל״ם עידית סולומון, מספרת: "ביומיים שחלפו מיום הכיפורים, שבמהלכם אנחנו נמצאים בבתי העלמין בפריסה רחבה וייצוגית, הצלחנו לתת את הכבוד הראוי לחללי צה״ל אשר נלחמו על הגנת המולדת. ימים אלו קשים שבעתיים לבני המשפחות, ואנחנו מצליחים להיות איתם ברגעים רגישים וחשובים אלו, זוכרים איתם ועומדים לצידם. נציין במעמד זה גם את פצועי צה״ל אשר עדיין מתמודדים עם מכאובי המלחמה ואת החללים שמקום קבורתם לא נודע - חוב שעלינו לממש עד תום״.

רס''ן ליאור נוסבוים, ראש מדור קשר למשפחות במערך הנפגעים, הוסיפה: "זוהי זכות גדולה לפגוש פיזית במשפחות בימים אלו, לאחר תקופה ארוכה שבה נבצר מאיתנו להגיע לבתי המשפחות כפי שאנינו עושים בשגרה. נמשיך ונעמוד לצד המשפחות השכולות בכל דרך אפשרית. אני מאחלת לכולם בריאות ובשורות טובות".