רס"ן מסלו טגניה קיבלה דרגת סגן-אלוף

25.06.20
מערכת את"צ

היום, 25.06.2020, רב-סרן מסלו טגניה קיבלה את דרגת הסא״ל ממפקדה לעתיד - מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם.

הסא״ל הטרייה, מסלו טגניה בת ה-34, תיכנס בימים הקרובים לתפקידה בתור קצינת משאבי אנוש של אוגדה 91. סא"ל טגניה כיהנה בתפקידי מפתח בציר הליבה בחיל המשא״ן, בין היתר כקצינת משאבי האנוש בחטיבת ׳ברק׳ 188 ועוצבת ׳הגולן׳ 474, ובתפקידה האחרון כרל״שית ראש אגף כוח האדם.

סא"ל מסלו טגניה היא הקצינה הראשונה מהעדה האתיופית שמקבלת דרגת סגן-אלוף. "אחד הדברים המרכזיים שאמרו לי לאורך כל הדרך מרגע יציאתי לקצונה זה שאני מודל לחיקוי, שאני מנפצת תקרות זכוכית ועוד אמירות מהסוג הזה", סיפרה סא"ל טגניה על דרכה הצבאית, "לא התחברתי לסיסמאות האלה. היום, בעודי עומדת פה בראש מורם, כאשר משפחתי שלי לצידי, אני אומרת בקול רם - אשאף ואעשה כמיטב יכולתי להוות מודל לחיקוי ודוגמה לכל איש ואישה בכל צבע, גזע, דת ומין. זו גאווה גדולה בשבילי והתרגשות עצומה לקבל את דרגות הסא"ל".

"בחרתי ללכת במסלול הזה בגלל האתגר שבו, האינטנסיביות והזכות להיות חלק ממשהו משמעותי וחיוני למערכת הצבאית כולה. אני גאה, שמחה ולא מתחרטת אפילו לרגע על השירות בכל אחת ואחת מהיחידות שהייתי בהן". לקראת כניסתה לתפקיד ציינה הסא"ל: "מבטיחה לעשות את הטוב ביותר, להשקיע ולתת מעצמי את המקסימום. אם אפול - אקום, אם אטעה - אלמד, ואעשה את הכול כדי לעמוד בסטנדרט האוגדתי שאוגדה 91 יודעת להציב״.